SwePub
Sök i SwePub databas

  Extended search

Träfflista för sökning "FÖRF:(Ingrid Pramling) srt2:(2015-2019)"

Search: FÖRF:(Ingrid Pramling) > (2015-2019)

  • Result 1-10 of 123
Sort/group result
   
EnumerationReferenceCoverFind
1.
  •  
2.
  •  
3.
  • Björklund, Camilla, 1977, et al. (author)
  • Berättelser som redskap för att föra och följa resonemang
  • 2016
  • In: Nordisk Barnehageforskning. - : Cappelen Damm AS - Cappelen Damm Akademisk. - 1890-9167. ; 12:5, s. 1-18
  • Journal article (peer-reviewed)abstract
    • Abstract: The aim of this study is to identify different ways of reasoning when preschool children create stories based on a given theme and with both a traditional and an unfamiliar framework for stories. 17 children participated in the study and the analysis shows three different ways to create stories: 1) stories with a fairy tale structure; 2) expressionist and fragmented accounts; 3) stories focusing on weather and seasonal changes. The cultural tools that children are offered (structure of a story) are used by some children to create traditional stories, but not as a tool for creating new forms of stories. The results show that children’s knowledge of the content within the stories and their conceptual understanding seem to play an important role for the ways in which the structure of stories are used as tools for reasoning.Sammadrag: Syftet med denna studie är att klargöra olika sätt att resonera när förskolebarn själva konstruerar berättelser utifrån ett givet tema och inför en traditionell och en mer kontroversiell form för berättelser. 17 barn deltog i studien och analysen visar på tre olika sätt att konstruera berättelser: 1) Berättelser med sagostruktur; 2) Expressionistiska och fragmentariska redogörelser; 3) Berättelser med fokus på väder- och årstidsväxlingar. Det kulturella redskap som barnen erbjuds (berättelsestrukturen) används av en del av barnen för att skapa traditionella berättelser, men inte som stöd för nyskapade former av berättelser. Resultaten visar att barn kunnande om innehållet i berättelserna och begreppsförståelse tycks spela en betydelsefull roll för hur barns berättelser används som redskap för resonemang.
  •  
4.
  • Björklund, Camilla, 1977, et al. (author)
  • Om nödvändigheten av undervisning i förskolan – exemplet matematik
  • 2018
  • In: Barn. - : Cappelen Damm AS - Cappelen Damm Akademisk. ; 3-4:36, s. 21-37
  • Journal article (peer-reviewed)abstract
    • Artikeln diskuterar lärande – undervisning – läroplansmål i svensk förskola, med utgångspunkt i revideringen av läroplanen för förskolan och rapporter som kritiserar förskolans bristande måluppfyllelse. Syftet är att på vetenskaplig grund problematisera undervisning och måluppfyllelse i förskolan med avseende på matematiklärande utifrån utvecklingspedagogiskt och variationsteoretiskt perspektiv. Med stöd i mångårig praktiknära förskoleforskning växer ett komplex fram i vår diskussion om förskolans uppdrag att stötta alla barns lärande där i synnerhet måluppfyllelse inte kan mätas som något externt, utan måste ses i relation till varje barns erfarenheter och förmågor. Kritiskt för förskolans måluppfyllelse ter sig förskollärares förmåga att tillämpa de teoretiska perspektiven som stöd för sådana didaktiska val förskolläraren behöver göra för att i sin undervisning främja barns lärande av specifika innehåll såsom matematik.
  •  
5.
  •  
6.
  •  
7.
  •  
8.
  • Bourbour, Maryam, 1977-, et al. (author)
  • Integration of interactive whiteboard in Swedish preschool practices
  • 2015
  • In: Early Child Development and Care. - : Routledge. - 0300-4430 .- 1476-8275. ; 185:1, s. 100-120
  • Journal article (peer-reviewed)abstract
    • This paper aims at exploring the roles preschool teachers give technologies in mathematics education and the ways they structure their mathematics learning activities using interactive whiteboard (IWB) as a technological artefact. Data collected from observations of three preschool teachers embedding IWB in a preschool practice in Sweden provided the primary data sources. The findings suggest that the use of IWB in preschool can be viewed as 'Multisensory resources to engage young children's reasoning', 'Challenging young children to engage in problem-solving activities' and 'Taking the child's interest as a point of departure'. This study also highlights the importance of preschool teachers' pedagogical and technological knowledge that shape and mediate the ways they embed IWB in preschool pedagogical practices.
  •  
9.
  •  
10.
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Result 1-10 of 123
Type of publication
book chapter (53)
journal article (45)
book (8)
editorial collection (6)
conference paper (4)
reports (3)
show more...
other publication (3)
review (1)
show less...
Type of content
other academic/artistic (61)
peer-reviewed (54)
pop. science, debate, etc. (8)
Author/Editor
Pramling Samuelsson, ... (104)
Pramling Samuelsson, ... (18)
Pramling, Niklas, 19 ... (17)
Williams, Pia, 1961 (15)
Sheridan, Sonja, 195 ... (14)
Kultti, Anne, 1976 (13)
show more...
Björklund, Camilla, ... (9)
Tallberg Broman, Ing ... (9)
Jonsson, Agneta (9)
Jonsson, Agneta, 195 ... (6)
Farrell, Ann (6)
Magnusson, Maria (5)
Wallerstedt, Cecilia ... (5)
Thulin, Susanne (4)
Larsson, Jonna (4)
Pramling, Niklas (4)
Lagerlöf, Pernilla, ... (4)
Magnusson, M (3)
Magnusson, Maria, 19 ... (3)
Jonsson, A (3)
Ärlemalm-Hagsér, Eva ... (3)
Palmér, Hanna (3)
Björklund, Camilla (3)
Wallerstedt, Cecilia (3)
Doverborg, Elisabet, ... (3)
Thulin, S (3)
Sommer, Dion (2)
Harju-Luukkainen, He ... (2)
Samuelsson, Pramling ... (2)
al., et (1)
Persson, Sven (1)
Johansson, Jan-Erik (1)
Vallberg Roth, Ann-C ... (1)
Hellman, Anette, 196 ... (1)
Wall, K. (1)
Björklund, C. (1)
Vigmo, Sylvi, 1958 (1)
Palmér, Hanna, 1974- (1)
Nilsen, Malin, 1974 (1)
Reis, Maria (1)
Borg, Farhana, Lekto ... (1)
Boström, Stig (1)
Einarsdottir, Johann ... (1)
Bourbour, Maryam, 19 ... (1)
Jaara Åstrand, Johan ... (1)
Mellgren, Elisabeth, ... (1)
Pramling, Ingrid (1)
Siraj-Blatchford, Jo ... (1)
Eriksen Ødegaard, El ... (1)
Karlsson Lohmander, ... (1)
show less...
University
University of Gothenburg (104)
Kristianstad University College (13)
Malmö University (4)
Linnaeus University (4)
Mälardalen University (2)
Högskolan Dalarna (2)
show more...
University of Gävle (1)
Örebro University (1)
show less...
Language
Swedish (58)
English (53)
Norwegian (9)
Danish (2)
German (1)
Research subject (UKÄ/SCB)
Social Sciences (119)
Humanities (1)

Year

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view