SwePub
Sök i SwePub databas

  Extended search

Träfflista för sökning "WFRF:(Öberg Johan) srt2:(2005-2009)"

Search: WFRF:(Öberg Johan) > (2005-2009)

  • Result 1-10 of 31
Sort/group result
   
EnumerationReferenceCoverFind
1.
  • Andersson, Per-Johan, et al. (author)
  • Power mapping and noise reduction for financial correlations
  • 2005
  • In: Acta Physica Polonica, Series B. - 0587-4254. ; 36:9, s. 2611-2619
  • Conference paper (peer-reviewed)abstract
    • The spectral properties of financial correlation matrices can show features known from completely random matrices. A major reason is noise originating from the finite lengths of the financial time series used to compute the correlation matrix elements. In recent years, various methods have been proposed to reduce this noise, i.e. to clean the correlation matrices. This is of direct practical relevance for risk management in portfolio optimization. In this contribution, we discuss in detail the power mapping, a new shrinkage method. We show that the relevant parameter is, to a certain extent, self-determined. Due to the "chirality" and the normalization of the correlation matrix, the optimal shrinkage parameter is fixed. We apply the power mapping and the well-known filtering method, to market data and compare them by optimizing stock portfolios. We address the rle of constraints by excluding short selling in the optimization.
  •  
2.
  • ArtMonitor
  • 2007
  • In: ArtMonitor. - 1653-9958. ; :1
  • Other publication (other academic/artistic)
  •  
3.
  •  
4.
  •  
5.
  •  
6.
  • Corkhill, Emma, et al. (author)
  • Manifestations
  • 2008
  • In: ArtMonitor. - 1653-9958. ; 3:5, s. 5024-5033
  • Journal article (peer-reviewed)abstract
    • Without abstract
  •  
7.
  • Fagius, Jan, et al. (author)
  • Early highly aggressive MS successfully treated by hematopoietic stem cell transplantation
  • 2009
  • In: Multiple Sclerosis Journal. - : SAGE Publications. - 1352-4585 .- 1477-0970. ; 15:2, s. 229-237
  • Journal article (peer-reviewed)abstract
    • BACKGROUND: During the last 15 years, high-dose chemotherapy with autologous hematopoietic stem cell transplantation (HSCT) has globally been performed for severe multiple sclerosis (MS). Most patients have been in progressive phase with long disease duration. As a rule, treatment effect has been minor or moderate. PATIENTS: Since 2004, we have performed HSCT in nine young patients with "malignant" relapsing-remitting MS. Criteria for treatment were short duration of disease; very frequent, severe relapses; recent improvement periods indicating potential for recovery after strong immunosuppression. FINDINGS: Median age at treatment was 27 (range 9-34) years, MS duration 26 (4-100) months, and annualized relapse rate 10 (4-12). Median Disability Status Scale (extended disability status scale, EDSS) at HSCT was 7.0 (3.5-8.0). Median follow-up time April 2008 is 29 (23-47) months. Median EDSS improvement is 3.5 (1.0-7.0), clearly surpassing most previous reports. One patient relapsed mildly with rapid recovery 7 months after HSCT. All patients are otherwise stable, median EDSS being 2.0 (0-6.0). Before HSCT, 61 relapses occurred in 82 patient months; during follow-up, one relapse in 289 patient months. CONCLUSION: This small series of patients with "malignant" relapsing-remitting MS suggests HSCT to be an effective treatment option for this relatively rare disease course. It further suggests that future criteria for HSCT in MS should be close to the present ones.
  •  
8.
  •  
9.
  • Holtström, Johan, 1968-, et al. (author)
  • Hur nås höga kursutvärderingar? : En studie av korrelationen mellan kursutvärderingar, nedlagd tid och studenters resultat på kurser
  • 2009
  • In: Ett år med Bologna - vad har hänt vid LiU?. - Linköping : Linköping University Electronic Press. - 9789173935807 ; , s. 91-103
  • Book chapter (peer-reviewed)abstract
    • Kursutvärderingar har blivit allt viktigare. De fyller idag inte enbart en funktion av att utgöra underlag för förbättringar inom utbildningen, utan används även för att utvärdera lärarens insatser. I och med detta skulle det också kunna uppkomma intressen att försöka styra undervisningen för att uppnå höga kursutvärderingar. Diskussioner har bland annat handlat om att höga krav på studenterna påverkar kursutvärderingar negativt (se exempelvis Bjuremark, 2008) samt om det går att få bättre kursutvärderingar genom att ge studenter höga betyg. Syftet med detta papper är att undersöka sambanden mellan det betyg studenterna ger en kurs, deras studiearbetstid och det slutbetyg studenterna erhållit från kursen. Inom Linköpings universitet används det elektroniska kursutvärderingssystemet KURT där man bland annat frågar efter hur studenterna bedömer kursen som helhet på en femgradig skala och där studenterna ska ange genomsnittlig studiearbetstid under kursen. Genom att jämföra dessa värden med studenternas studieresultat avser pappret att besvara följande frågor: Finns det något samband mellan studenternas slutbetyg och det betyg de ger kursen?, Finns det något samband mellan nedlagd studietid och studenternas slutbetyg? Och, finns det något samband mellan nedlagd tid och det betyg studenterna ger kursen? Som underlag för undersökningen använder vi data från 230 kurser inom ekonomi på teknisk fakultet vid Linköpings Universitet. Vi drar slutsatsen att medan det inte finns någon signifikant korrelation mellan nedlagd tid och studieresultat eller mellan kursutvärdering och studieresultat, så finns positiv korrelation mellan nedlagd tid och kursutvärdering. Dessa slutsatser är intressanta att lyfta fram kopplat till diskussioner om kursutvärderingar och studieprestationer, då de indikerar att (i) det inte lönar sig att ge enkla kurser för att få en bra kursutvärdering, (ii) en hög arbetsinsats primärt premierar kursen, medan studenten faktiskt inte når en bättre prestation, och (iii) att ge höga betyg till studenter inte premierar kursutvärderingen.
  •  
10.
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Result 1-10 of 31
Type of publication
journal article (15)
conference paper (6)
other publication (4)
doctoral thesis (2)
book chapter (2)
editorial collection (1)
show more...
book (1)
show less...
Type of content
peer-reviewed (15)
other academic/artistic (14)
pop. science, debate, etc. (2)
Author/Editor
Öberg, Johan, 1954 (11)
Öberg, Christina, 19 ... (6)
Holtström, Johan (4)
Holtström, Johan, 19 ... (3)
Öberg, Gunnar (3)
Stenling, Roger (2)
show more...
Palmqvist, Richard (2)
Öberg, Åke (2)
Nilsson, Ulf (1)
Blomberg, Jonas (1)
Lundqvist, Peter (1)
Turesson, Ingemar (1)
Rosengren, Mats, 196 ... (1)
Wattle, Ove (1)
Öberg, Sven (1)
Arvidson, Johan (1)
Ljungman, Per (1)
Björkholm, Magnus (1)
Gunne, Johan (1)
Nilson, Hans (1)
Lundgren, Johan (1)
Lennerstrand, Johan (1)
Linde, Annika (1)
Simonsson, Bengt (1)
Nyström, Elisabeth (1)
Paul, Christer (1)
Falk, Kerstin I. (1)
Wahlin, Anders (1)
Kaijser, Sten (1)
Linder, Olle (1)
Öberg, Christina (1)
Bergqvist, Anders (1)
Tidehag, Per (1)
Nilsson, Jonas (1)
Andersson, Per-Johan (1)
Öberg, Andreas (1)
Guhr, Thomas (1)
Carneskog, Jan (1)
Sjöström, Mats (1)
Tejler, Johan (1)
Fagius, Jan (1)
Bondeson, Kåre (1)
Olsson-Strömberg, Ul ... (1)
Corkhill, Emma (1)
Ullmark, Peter, 1945 (1)
Karlsson, Karin (1)
Pauksens, Karlis (1)
Lilliehöök, Inger (1)
Gahrton, Gösta (1)
Olsson, Karin (1)
show less...
University
University of Gothenburg (11)
Linköping University (6)
Uppsala University (5)
Umeå University (4)
Örebro University (4)
Lund University (4)
show more...
Linnaeus University (3)
Karolinska Institutet (2)
Jönköping University (1)
Chalmers University of Technology (1)
Swedish University of Agricultural Sciences (1)
show less...
Language
English (22)
Swedish (9)
Research subject (UKÄ/SCB)
Humanities (11)
Social Sciences (5)
Natural sciences (3)
Medical and Health Sciences (3)
Agricultural Sciences (1)

Year

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view