SwePub
Sök i SwePub databas

  Extended search

Träfflista för sökning "WFRF:(Asplund Anna) srt2:(1992-1994)"

Search: WFRF:(Asplund Anna) > (1992-1994)

  • Result 1-4 of 4
Sort/group result
   
EnumerationReferenceCoverFind
1.
  • Pramling, Ingrid, 1946, et al. (author)
  • Children's understanding of a tale
  • 1993
  • In: Paper presented at the conference "Issues in Australian childhood", Brisbane, Australia, 23-25 September.
  • Conference paper (peer-reviewed)abstract
    • In this study, the tale of The Giving Tree by Shel Silverstein, was read aloud to 93, 6 year old pre-school children who were afterwards asked to make their own drawings of something in the tale. Later they were interviewed about what they remembered of the tale, about their notions about certain details in the tale and also about what they thought children could learn from this tale. In the qualitative analysis of the interview transcripts we found three different ways of recalling the tale, firstly as a narrative recall, where the child recalled a narrative with beginning, episodes and end, secondly as an episodic recall, where the most conspicuous episodes were focused and thirdly as fragmentary recall containing only isolated fragments. In answer to the questions of what children could learn from the tale, some children focused on the tale as an instance of verbal form, as a textual narration of a particular genre. Other children focused more on the content, either on parts of the tale or on an implied thematic message. The children who had been subject to a developmental education focusing the world around them, preferred to recall episodes which were crucial to their understanding of the tale and also had some idea of the meaning of the tale, while children who had been subject to ordinary pre-school activities were more ready to recall the tale with a narrative, and rather focused on the tale as a verbal form; that is, something to read, write, tell or know by heart. Thus, some children focused the tale as something to understand, while other children focused more on the tale as something to know.
  •  
2.
  • Pramling, Ingrid, et al. (author)
  • Lära av sagan
  • 1993
  • Book (other academic/artistic)
  •  
3.
  • Pramling, Ingrid, 1946, et al. (author)
  • Lära av sagan
  • 1993
  • Book (other academic/artistic)abstract
    • Vad förstår barn av sagor? Hur väl förmår barn uppfatta budskapet i en saga? Vad krävs för att barn ska lära av sagans budskap? Denna bok handlar om hur sagor och berättelser kan användas som pedagogiska hjälpmedel i förskola och skola. Ett genomgående tema är att barnets förståelse av sagans innehåll inte är skilt från skapande och fantiserande, utan att sagan kan användas för att lära barn förstå omvärlden. Med utgångspunkt i en undersökning av barns förmåga att återberätta och förstå sagan Och trädet var lyckligt.... redogör författarna för vad som krävs för att barn ska förstå budskapet i en saga, hur sagor ter sig ur barns perspektiv och hur kunskap om barns uppfattning om sagans budskap kan utnyttjas i den pedagogiska verksamheten. Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av alla som arbetar med barn i åldrarna runt skolstarten - förskollärare, fritidspedagoger och lärare.
  •  
4.
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Result 1-4 of 4

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view