SwePub
Sök i SwePub databas

  Extended search

Träfflista för sökning "WFRF:(Bjurström Erling) srt2:(2000-2004)"

Search: WFRF:(Bjurström Erling) > (2000-2004)

  • Result 1-10 of 23
Sort/group result
   
EnumerationReferenceCoverFind
1.
  • Becker, Karin, et al. (author)
  • Passages
  • 2004
  • Other publication (pop. science, debate, etc.)
  •  
2.
  • Becker, Karin, et al. (author)
  • Passages
  • 2004
  • Other publication (pop. science, debate, etc.)
  •  
3.
  •  
4.
  •  
5.
  •  
6.
  • Bjurström, Erling, 1949- (author)
  • Bakom köpcentrumets kulisser
  • 2001
  • In: Passager. Medier och kultur i ett köpcentrum. - Nora : Nya Doxa. - 9157803668 - 9789157803665 ; , s. 101-129
  • Book chapter (other academic/artistic)abstract
    • Vart man än vänder sig omges man idag av medier, inte minst i ett köpcentrum  gratistidningar, affischer, tv-monitorer, musik, telefoner För att kunna säga något väsentligt om medierna i ett nutida konsumtionsrum är det också nödvändigt att analysera själva ramen, köpcentrumet. I antologin Passager besvaras bl a frågor om vad ortens berömda fotbollslag har där att göra, varför bänkarna hela tiden flyttar på sig, vad ett köpcentrum egentligen kostar, hur gränsen dras mellan vi och dom, varför det aldrig är vinter där. Det handlar om ägandeförhållanden och yttrandefrihet, ljudlandskapets geografi, postmodern arkitektur med historiska rötter, kampen mellan offentlig konst och reklamskyltning, shopping i cyberrymden, människor som älskar eller hatar sitt centrum och om hur hela köpcentrumet kan ses som ett enormt medium.
  •  
7.
  • Bjurström, Erling, 1949- (author)
  • Consumer Socialization
  • 2000
  • In: With the Eyes of a Child. - London : Food Advertising Unit. ; , s. 44-56
  • Book chapter (other academic/artistic)abstract
    •         
  •  
8.
  •  
9.
  • Bjurström, Erling, 1949-, et al. (author)
  • Det kommunikativa handlandet. : Kulturella perspektiv på medier och konsumtion
  • 2000
  • Book (other academic/artistic)abstract
    • Att handla eller shoppa är inte bara att betala pengar i utväxling mot en vara, utan också en form av kommunikation. Människor köper och använder varor i samspel med varandra och för att skapa kommunikation.Hela samhället och vardagslivet genomsyras alltmer av medier, och därför är konsumtionen av varor alltmer en konsumtion av medier. Dessutom bärs själva den kommersiella kulturen upp av olika mediebudskap och andra medel för kommunikation - såväl i postorder och internethandel, som i varje modernt köpcentrum med sina telefoner, reklam och TV-monitorer.Denna bok väver samman teorier om konsumtion och medieanvändning. Utgångspunkten är kulturanalytisk: här koncentreras intresset till hur mening skapas i det kommunikativa handlandet, något som bryter ny mark för konsumtionsforskningen, som annars oftast varit strikt ekonomisk och försummat mediernas roll. Den förnyar även medieforskningen genom att vidga mediebegreppet och sätta in människors mediebruk i ett större konsumtionssammanhang.Det kommunikativa handlandet : kulturella perspektiv på medier och konsumtion
  •  
10.
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Result 1-10 of 23

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view