SwePub
Sök i SwePub databas

  Extended search

Träfflista för sökning "WFRF:(Broberg Oskar) "

Search: WFRF:(Broberg Oskar)

  • Result 1-10 of 77
Sort/group result
   
EnumerationReferenceCoverFind
1.
  • Andersson, Erik, 1966, et al. (author)
  • Konsumtionens finansialisering
  • 2014
  • In: Konsumtionsrapporten 2014. - Göteborg : University of Gothenburg. ; , s. 35-39
  • Book chapter (other academic/artistic)
  •  
2.
  • Andersson, Erik, 1966, et al. (author)
  • Vardagslivets finansialisering
  • 2016
  • Reports (other academic/artistic)abstract
    • I internationell samhällsvetenskaplig forskning används begreppet finansialisering för att förklara och beskriva den ökade betydelse som den finansiella ekonomin har i vår tid. I den här rapporten riktar vi sökarljuset mot hur vardagslivet omvandlats och hur finansiella logikers växande inflytande förändrar människors praktiker, relationer och identiteter (Martin 2002; Langley 2008). Rapporten anknyter därmed till en framväxande forskningsriktning som intresserar sig för, vad Haiven (2014) kallar, finansialiseringens kulturer. Med vardagslivets finansialisering åsyftar vi därmed hur människors vardagliga praktiker och meningssammanhang blir allt tätare sammanvävd med den finansiella ekonomins logiker, instrument och institutioner. Rapporten har karaktären av en antologi, i vilket ett antal forskare från olika samhällsvetenskapliga discipliner beskriver hur vardagslivet finansialiserats. Rapporten börjar med ett par studier av vad finansialiseringen kan betyda för enskilda människor och grupper i deras direkta vardag. Därefter rör vi oss ut mot de mer övergripande aspekterna och konsekvenserna av vardagslivets finansialisering, med frågor som hur denna utveckling stimulerats och hanterats av statliga aktörer och privata aktörer, samt vilka konsekvenser och innebörder finansialiseringen har haft för arbetslivet, välfärdsstaten och hur finansmarknaderna reglerats.
  •  
3.
  • Andersson, Erik, 1966, et al. (author)
  • Vardagslivets finansialisering
  • 2016
  • In: Ord & Bild. - 0030-4492. ; 2:2016, s. 38-47
  • Journal article (other academic/artistic)
  •  
4.
  •  
5.
  • Andersson-Skog, Lena, et al. (author)
  • Om ekonomisk historia
  • 2020. - 1
  • In: Vad är ekonomisk historia?. - : Studentlitteratur AB. - 9789144132945 ; , s. 21-37
  • Book chapter (peer-reviewed)
  •  
6.
  • Andersson-Skog, Lena, et al. (author)
  • Om metoder i ekonomisk historia
  • 2020. - 1
  • In: Vad är ekonomisk historia?. - : Studentlitteratur AB. - 9789144132945 ; , s. 67-91
  • Book chapter (peer-reviewed)
  •  
7.
  • Andersson-Skog, Lena, et al. (author)
  • Om teorier i ekonomisk historia
  • 2020. - 1
  • In: Vad är ekonomisk historia?. - : Studentlitteratur AB. - 9789144132945 ; , s. 39-66
  • Book chapter (peer-reviewed)
  •  
8.
  • Bengtsson, Erik, et al. (author)
  • Ekonomisk ojämlikhet
  • 2020
  • In: Vad är ekonomisk historia?.
  • Book chapter (other academic/artistic)
  •  
9.
  • Broberg, Oskar, 1976, et al. (author)
  • A History of Cultural Sponsorship in Sweden. A new market in marketing
  • 2020
  • In: Museum marketization : cultural institutions in the neoliberal era / edited by Karin M. Ekström.. - London : Routledge. - 9781138393851 ; , s. 208-225
  • Book chapter (peer-reviewed)abstract
    • During the last decades, global spending on corporate sponsorship has grown rapidly. In Sweden, the case described in this chapter, sponsorship-deals in the world of cultural production and consumption was first established in the 1980s. This paper describes how the emergence of cultural sponsorship equipped actors in the business of art and museums with an expanding repertoire of narratives and practices formatting their ability to make their cultural capital calculable and transformed into financial capital. Cultural sponsorship, as a specific form of marketing practice, enabled actors in the business of arts and museums to create new alliances, framed and negotiated as mutual and market-oriented interests. Cultural sponsorship as legal agreements of mutual interests and obligations rendered social relations economic in new ways and we argue that sponsorship can be understood as a ‘market device’, used to establish a new market in marketing. We argue that the rise of cultural sponsorship in Sweden is an interesting case of market orientation of cultural institutions, but more generally illustrative for how specific forms of economic value are negotiated and constructed under specific historical and contextual circumstances.
  •  
10.
  • Broberg, Oskar, 1976 (author)
  • Aktiebolaget som politisk utmaning
  • 2005
  • In: Ord&Bild, Tema Ägande. - 0030-4492. ; :2005:2-3, s. 71-76
  • Journal article (other academic/artistic)
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Result 1-10 of 77
Type of publication
book chapter (28)
journal article (23)
conference paper (5)
reports (4)
book (4)
review (4)
show more...
editorial collection (3)
artistic work (2)
other publication (2)
doctoral thesis (1)
licentiate thesis (1)
show less...
Type of content
other academic/artistic (53)
peer-reviewed (22)
pop. science, debate, etc. (2)
Author/Editor
Broberg, Oskar, 1976 (65)
Broberg, Oskar (10)
Andersson-Skog, Lena (9)
Enflo, Kerstin (9)
Gianneschi, Marcus, ... (8)
Edvinsson, Rodney (8)
show more...
Larsson, Bengt, 1966 (4)
Andersson, Erik, 196 ... (4)
Lilja, Kristina (4)
Axelsson, Ann-Sofie, ... (3)
Lilja, Kristina, Doc ... (3)
Sjöblom, Gustav, 197 ... (3)
Gunnarsson, Mattias, ... (3)
Elliot, Viktor (2)
Ighe, Ann, 1968 (2)
Bengtsson, Erik (1)
Hallgren, Oskar (1)
Lindmark, Magnus (1)
Waldenström, Daniel (1)
Ögren, Anders (1)
Petersson, Tom (1)
Pierre, Leif (1)
Ghaidan, Haider (1)
Dribe, Martin (1)
Wagner, Darcy E (1)
Mittendorfer, Margar ... (1)
Pettersson, Jane, 19 ... (1)
Andersson-Skog, Lena ... (1)
Magnusson, Lars, 195 ... (1)
Olm, Franziska (1)
Lindstedt, Sandra (1)
Nilsson, Malin (1)
Tegunimataka, Anna (1)
Secher, Åsa (1)
Augusto Silva, Iran (1)
Gvazava, Nika (1)
Stenlo, Martin (1)
Karlsson, Tobias (1)
Kander, Astrid (1)
Stanfors, Maria (1)
Hirdman, Gabriel (1)
Broberg, Ellen (1)
Hyllén, Snejana (1)
Nordin, Lise (1)
Ogren, A. (1)
Jörnmark, Jan, 1959 (1)
Lilja, Kristina, 196 ... (1)
Edström, Dag (1)
Niroomand, Anna (1)
Jonsson, Sverker, 19 ... (1)
show less...
University
University of Gothenburg (66)
Lund University (8)
Uppsala University (6)
Chalmers University of Technology (3)
Umeå University (1)
University of Borås (1)
Language
Swedish (50)
English (26)
French (1)
Research subject (UKÄ/SCB)
Social Sciences (70)
Humanities (8)
Engineering and Technology (1)
Medical and Health Sciences (1)

Year

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view