SwePub
Sök i SwePub databas

  Utökad sökning

Träfflista för sökning "WFRF:(Christensson Peter 1958) srt2:(2015-2019)"

Sökning: WFRF:(Christensson Peter 1958) > (2015-2019)

  • Resultat 1-5 av 5
Sortera/gruppera träfflistan
   
NumreringReferensOmslagsbildHitta
1.
  • Olsson, Karl-Gunnar, 1955, et al. (författare)
  • Architecture and Engineering - education of Form and Force
  • 2019
  • Ingår i: IASS Symposium 2019 - 60th Anniversary Symposium of the International Association for Shell and Spatial Structures; Structural Membranes 2019 - 9th International Conference on Textile Composites and Inflatable Structures, FORM and FORCE. - 9788412110104 ; , s. 145-152
  • Konferensbidrag (refereegranskat)abstract
    • Inspired by the work and attitudes of architects and engineers like Jorg Schlaich, Renzo Piano, Piero Luigi Nervi, Sverre Fehn, Ted Happold, and environments like ILEK in Stuttgart and ETH in Zurich, a vision of a new kind of architects and engineers arose at Chalmers University of Technology in the early 2000. With support from the university and the branch, a double degree Architecture and Engineering programme was developed. Since the programme started in 2006 it has been a very popular programme, and among all Swedish MSc in Engineering and Master of Architecture programmes it has almost every year been the most difficult programme to get admitted to. The concept of the programme is a 180 ects (European Credit Transfer and Accumulation System) bachelor's degree, where the fundamentals from the engineering science: mathematics, mechanics, physics and materials, is combined with history of architecture and engineering, artistic explorative courses, and the fundamentals of the architectural design process. After three years the students can choose to continue for a Master of Science in Engineering with different possible directions, from mathematics and data science to industrial ecology, acoustics, management, structural engineering, and building technology, or to continue for a Master of Architecture. For the latter they need 150 etcs minimum in pure architectural design projects. In this paper the basic concepts of the programme, the culture developed around it and the strengths we can experience in the examined students will be discussed and reflected. Today students from the programme can be found at architecture and engineering companies all over the world and are appreciated for their ability to address complex architectural and engineering design issues with attitudes, insights and skills from the both professions.
  •  
2.
  • Andersson, Felicia, et al. (författare)
  • Resedagbok England/Wales - Arkitektur & teknik 2018
  • 2018
  • Annan publikation (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)abstract
    • Denna resedagbok är en del av Arkitektur och teknik- studenternas förberedelse för årskurs 3 och särskilt en träning i att söka, upptäcka och iakkta arkitekturens komplexa sammanhang och de värden som kan skapas genom arkitektur. Under studieresan byggs ett grundmaterial till dagboken upp genom förberedda presentationer, gemensamma analyser, undersökande skisser och konstnärliga övningar. Studieresan följs upp och bearbetas vid seminarier och genom korsläsning av texter där studenterna uppmanas till ett personligt reflekterande hållningssätt. På så sätt blir dagboken ett levande dokument som visar vår glädje och nyfikenhet över de många broar och byggnader vi upplevt tillsammans, och ett dokument som vill locka oss och alla läsare till vidare upptäcktsfärder.
  •  
3.
  • Arkitektur & teknik, Årskurs 2, et al. (författare)
  • På fötter genom England 2016
  • 2016
  • Annan publikation (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)abstract
    • Denna resedagbok är en del av Arkitektur och teknik-studenternas förberedelse för årskurs 3 och särskilt en träning i att söka, upptäcka och iakkta arkitekturens komplexa sammanhang och de värden som kan skapas genom arkitektur. Under studieresan byggs ett grundmaterial till dagboken upp genom förberedda presentationer, gemensamma analyser, undersökande skisser och konstnärliga övningar. Studieresan följs upp och bearbetas vid seminarier och genom korsläsning av texter där studenterna uppmanas till ett personligt reflekterande hållningssätt. På så sätt blir dagboken ett levande dokument som visar vår glädje och nyfikenhet över de många broar och byggnader vi upplevt tillsammans, och ett dokument som vill locka oss och alla läsare till vidare upptäcktsfärder.
  •  
4.
  • Orru, Anna Maria, 1976, et al. (författare)
  • AHA! festival 2015
  • 2015
  • Annan publikation (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)abstract
    • The AHA festival investigates the borders between art and science in a three-day event at the Chalmers University of Technology hosted by the Department of Architecture. An international festival intended to provide enlightening experiences, staging surprises, new thoughts and displaced perspectives that lead to alternative modes of thinking about the space between art and science. We invite scientists (physicists, historians, mathematicians, medical students), artists (dancers, musicians, painters, poets, chefs) and not least architects, who reside in these borderlands and wish to share their vision and work. The key intention is to celebrate both art and science as key knowledge building devices.
  •  
5.
  • Orru, Anna Maria, 1976, et al. (författare)
  • AHA! festival 2016
  • 2016
  • Annan publikation (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)abstract
    • For the third year, the AHA festival investigates the meeting between art and science in a three-day event at the Chalmers University of Technology hosted by the Department of Architecture and the Department of Physics. An international festival intended to provide enlightening experiences, staging surprises, new thoughts and displaced perspectives that lead to alternative modes of thinking about exploring the world through art and science. We invite scientists (physicists, historians, astronomers, engineers), artists (dancers, musicians, painters, poets, acrobats) who reside in these borderlands and wish to share their vision and work. The key intention is to celebrate both art and science as key knowledge building devices.The first year’s theme ’Embodiment’ (2014) explored the body as our anchor in the world, followed by the 2015 theme on ’Numbers’, a delightful net we cast over the world. This year's theme is ’Uni-verse,’ again a natural consequence of our interest in the relation between art and science. The elemental force that drives science as well as art is curiosity. Come be curious with us! During the festival we have chosen to divide the word universe into three: uni and "-" and verse. Uni means that something is combined into a whole. Verse means that we are turned in a direction, the origin of the word tells us that it is the plow that turns at the end of the field. And the dash "-" is all the spaces and cracks where new discoveries can grow. Art and science unfolds in the gap between what we know and what we want to know.
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Resultat 1-5 av 5

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy