SwePub
Sök i SwePub databas

  Extended search

Träfflista för sökning "WFRF:(Ericsson Claes 1947 ) srt2:(2015-2016)"

Search: WFRF:(Ericsson Claes 1947 ) > (2015-2016)

  • Result 1-3 of 3
Sort/group result
   
EnumerationReferenceCoverFind
1.
  • Holmberg, Kristina, et al. (author)
  • Snacking on Knowledge and Feel Good : Challenging discourses on arts in education
  • 2016
  • In: European Journal of Philosophy in Arts Education. - 2002-4665. ; 1:1, s. 38-67
  • Journal article (peer-reviewed)abstract
    • The aim of this article is to re-think the results of four larger studies conducted by the authors during the last decade, all with a discourse analytical approach. The studies are empirical and concern the Swedish field of arts in education and deal with a comprehensive material consisting of interviews, observations and field notes. In the results of these studies three prominent discourses emerges. A Curriculum discourse, where content knowledge is connected to traditions, norms and values of educational institutions, a Feel-good discourse that deals with content knowledge where social and personal aspects are essential, and a Snacking on knowledge discourse where content knowledge is portrayed as something students are able to pick and choose according to their own preference. Ideas of late modern society and arts in education are then used as a basis to carry out a critical discussion about the emerging discourses. Also different teacher and student positions are problematized.
  •  
2.
  •  
3.
  • Lindgren, Monica, 1958, et al. (author)
  • Musik i grundskolan. En nationell ämnesutvärdering i åk 6 och 9. : Rapport 424
  • 2015
  • Reports (other academic/artistic)abstract
    • Skolverket har under 2013 genomfört en nationell ämnesutvärdering i bild, musik och slöjd i årskurserna 6 och 9. Bakgrunden är myndighetens behov av kunskap om hur undervisningen fungerar i skolans olika ämnen. Utvärderingen syftar till att ge en bild av både styrkor och utmaningar i bild, musik och slöjd. I föreliggande rapport redovisas resultatet från utvärderingen i ämnet musik. Claes Ericsson, professor i utbildningsvetenskap vid sektionen för lärarutbildning, Högskolan i Halmstad och Monica Lindgren, professor i musikpedagogik vid Högskolan för scen och musik, Göteborgs universitet har författat rapporten om musik. Rapporten vänder sig framförallt till musiklärare, lärarutbildare och lärarstuderande i musik.
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Result 1-3 of 3

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view