SwePub
Sök i SwePub databas

  Extended search

Träfflista för sökning "WFRF:(Gårder Per) srt2:(1995-1999)"

Search: WFRF:(Gårder Per) > (1995-1999)

  • Result 1-5 of 5
Sort/group result
   
EnumerationReferenceCoverFind
1.
  •  
2.
  • Gårder, Per, et al. (author)
  • Measuring the safety effect of raised bicycle crossings using a new research methodology
  • 1998
  • In: Transportation Research Record. - : SAGE Publications. - 0361-1981 .- 2169-4052. ; 1636, s. 64-70
  • Journal article (peer-reviewed)abstract
    • Before-and-after study methodology was developed and applied to evaluating the effect on bicyclists' safety of raising urban bicycle crossings by 4 to 12 cm. In total, 44 junctions were reconstructed in this way in Gothenburg, Sweden. Four of these were studied in detail. Before the implementations, bicyclists were riding either in the roadway or on separate paths parallel to the roadway. The paths then ended with short ramps or curb cuts at each cross street, and bicyclists used nonelevated, marked bicycle crossings, similar to pedestrian crosswalks but delineated by white painted rectangles rather than zebra stripes. The results show that the paths with raised crossings attracted more than 50 percent more bicyclists and that the safety per bicyclist was improved by approximately 20 percent due to the increase in bicycle flow, and with an additional 10 to 50 percent due to the improved layout. However, the increased bicyclist volume means that the total number of bicycle accidents is expected to increase. Besides accident analysis, the change in risk was estimated using four different methods: surveys of bicyclists and experts, respectively; conflict data; and a quantitative expert model. Using a Bayesian approach for combining the results shows that the most likely effect of raising the bicycle crossing is a risk reduction of around 30 percent, compared with the before situation with a conventional bicycle crossing. Motorists and pedestrians also saw safety benefits from this traffic-calming measure.
  •  
3.
  • Ledén, Lars, et al. (author)
  • Metodik för före-/efterstudier : tillämpat på cyklisters trafiksäkerhet
  • 1997
  • Reports (other academic/artistic)abstract
    • I denna studie utvecklas och tillämpas metodiken för före/efter studier för att skatta effekten på cyklisters säkerhet av att höja upp cykelöverfarter 3-12 cm över körbanenivån. Fem ombyggda korsningar av varierande utförande studerades. Motriktad cykeltrafik mot tillåten riktning var inte särskilt vanligt. Cykelflödet mättes före och efter, vilket visar att de nybyggda cykellederna attraherade 50 procent mer cyklister. Skattning av riskförändringen gjordes med tre metoder, enligt enkäter med cyklister och experter samt enligt en kvantitativ expertmodell. De tre metoderna gav smastämmiga resultat, säkerheten för cyklisterna hade förbättrats med 30 - 50 procent.
  •  
4.
  •  
5.
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Result 1-5 of 5

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view