1. |
|
|
2. |
- Alexandersson, Claes, et al.
(author)
-
Vuxen att lära?
- 1984
-
Book (other academic/artistic)abstract
- En analys och diskussion kring främst frågor om undervisning, inte minst föreställningen om att vuxna skall undervisas med utgångspunkt av deras erfarenheter.
|
|
3. |
- Fransson, Anders, et al.
(author)
-
Bedömning och återkoppling
- 1982
-
Reports (other academic/artistic)abstract
- En diskussion kring bedömningar och återkopplingar och deras konsekvenser
|
|
4. |
|
|
5. |
- Gamdrup, Peter, et al.
(author)
-
Inlaering med og uden karakterer.
- 1981
-
Reports (other academic/artistic)abstract
- En antologi som redovisar bidrag från en nordisk konferens kring forskning om betyg, prov och bedömning.
|
|
6. |
- Larsson, Staffan, 1947-
(author)
-
Describing teachers' conception of their professional world
- 1984
-
In: Teacher Thinking - a new perspective on persisting problems in education. - Lisse : Swets & Zeitlinger. - 9026505582 ; , s. 35-50
-
Book chapter (other academic/artistic)abstract
- En redovisning av lärarforskning, som använt en fenomenografisk ansats
|
|
7. |
- Larsson, Staffan, 1947-
(author)
-
Kvalitativ analys
- 1984
-
Reports (other academic/artistic)abstract
- En föregångar till en skrift utgiven på Studentlitteratur - en introduktion i ansatsen och praktiskt arbetsätt med kvalitativ analys.
|
|
8. |
- Larsson, Staffan, 1947-
(author)
-
Några tankar om betygens funktion
- 1980
-
In: Karakterer - og alterantiver til karakterer. - Århus : Nordisk Forening for paedagogisk forskning. ; , s. 154-161
-
Book chapter (other academic/artistic)abstract
- Resonemang kring olika sätt att se på betygens funktion.
|
|
9. |
- Larsson, Staffan, 1947-
(author)
-
Paradoxes of teaching
- 1983
-
In: Instructional science. - 0020-4277 .- 1573-1952. ; 12, s. 355-365
-
Journal article (peer-reviewed)abstract
- En analys av lärarintervjuer, som beskriver olika varianter av paradoxala maktrelationer mellan lärare och studerande. Palo Alto-skolans kommunikationsteori utgör en teoretisk utgångspunkt.
|
|
10. |
|
|