SwePub
Sök i SwePub databas

  Extended search

Träfflista för sökning "WFRF:(Larsson Staffan) srt2:(1980-1984)"

Search: WFRF:(Larsson Staffan) > (1980-1984)

  • Result 1-10 of 17
Sort/group result
   
EnumerationReferenceCoverFind
1.
  •  
2.
  • Alexandersson, Claes, et al. (author)
  • Vuxen att lära?
  • 1984
  • Book (other academic/artistic)abstract
    • En analys och diskussion kring främst frågor om undervisning, inte minst föreställningen om att vuxna skall undervisas med utgångspunkt av deras erfarenheter.
  •  
3.
  • Fransson, Anders, et al. (author)
  • Bedömning och återkoppling
  • 1982
  • Reports (other academic/artistic)abstract
    • En diskussion kring bedömningar och återkopplingar och deras konsekvenser
  •  
4.
  •  
5.
  • Gamdrup, Peter, et al. (author)
  • Inlaering med og uden karakterer.
  • 1981
  • Reports (other academic/artistic)abstract
    • En antologi som redovisar bidrag från en nordisk konferens kring forskning om betyg, prov och bedömning.
  •  
6.
  • Larsson, Staffan, 1947- (author)
  • Describing teachers' conception of their professional world
  • 1984
  • In: Teacher Thinking - a new perspective on persisting problems in education. - Lisse : Swets & Zeitlinger. - 9026505582 ; , s. 35-50
  • Book chapter (other academic/artistic)abstract
    • En redovisning av lärarforskning, som använt en fenomenografisk ansats
  •  
7.
  • Larsson, Staffan, 1947- (author)
  • Kvalitativ analys
  • 1984
  • Reports (other academic/artistic)abstract
    • En föregångar till en skrift utgiven på Studentlitteratur - en introduktion i ansatsen och praktiskt arbetsätt med kvalitativ analys.
  •  
8.
  • Larsson, Staffan, 1947- (author)
  • Några tankar om betygens funktion
  • 1980
  • In: Karakterer - og alterantiver til karakterer. - Århus : Nordisk Forening for paedagogisk forskning. ; , s. 154-161
  • Book chapter (other academic/artistic)abstract
    • Resonemang kring olika sätt att se på betygens funktion.
  •  
9.
  • Larsson, Staffan, 1947- (author)
  • Paradoxes of teaching
  • 1983
  • In: Instructional science. - 0020-4277 .- 1573-1952. ; 12, s. 355-365
  • Journal article (peer-reviewed)abstract
    • En analys av lärarintervjuer, som beskriver olika varianter av paradoxala maktrelationer mellan lärare och studerande. Palo Alto-skolans kommunikationsteori utgör en teoretisk utgångspunkt.
  •  
10.
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Result 1-10 of 17

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view