1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
- Carlsson, Lars, et al.
(author)
-
The Russian detour : real transition in a virtual economy?
- 2001
-
In: Europe-Asia Studies. - : Informa UK Limited. - 0966-8136 .- 1465-3427. ; 53:6, s. 841-867
-
Journal article (peer-reviewed)abstract
- Illustrates the creation of a market economy by showing that no easy procedures automatically lead to that goal; the Russian forest sector is used as a model for all Russian industries. The major obstacle for the forest sector is the existing institutional framework consisting of both formal & informal rules. In Russia, the institutional system adversely affects the new & more market-oriented institutions. Indeed, multiple problems undermine the Russian forest industry. Laws are often ignored, property rights are ill defined, the market does not always determine value, & authorities often fail to prosecute violations of laws. Through a comparative study of the Russian & Swedish forest industries the authors reveal that Russian firms lack funding & bank support, they are more burdened by taxes, & trading is marred by contract violations. Further complicating the issue is Russia's overlapping jurisdictions; the forest sector is regulated by three levels of rules. Consequently, the problems must be solved at three different levels
|
|
5. |
|
|
6. |
|
|
7. |
|
|
8. |
- Johansson, Staffan, et al.
(author)
-
Utbildning Nord : utvärdering av en utbildning för tre länder
- 2002
-
Reports (other academic/artistic)abstract
- Enligt beslut 2002-09-26 uppdrog näringsdepartementet åt Centrum för forskning och utbildning i samhällsvetenskap (CUFS) vid Luleå tekniska universitet, att göra en utvärdering av verksamheten vid Stiftelsen Utbildning Nordkalotten, nedan benämnd "Utbildning Nord." Vårt utvärderingsuppdrag omfattade en analys av organisationens ändamålsenlighet i förhållande till kraven på verksamheten avseende såväl form som innehåll. I utredningen skulle ingå en beskrivning av hur utbildning Nord följt upp och genomfört de rekommendationer som följde av överenskommelsen för perioden 2000 -2002. Vidare ingick i uppdraget att redovisa antalet kursdeltagare per lärare fördelat per lärare i genomsnitt per utbildningsområde samt att redovisa lärarnas språkkunskaper i förhållande till elevernas behov. I uppdraget ingick även uppföljning av statistik med avseende på andelen studerande och arbetsplacering efter avslutad utbildning.
|
|
9. |
|
|
10. |
|
|