SwePub
Sök i SwePub databas

  Extended search

Träfflista för sökning "WFRF:(Malmgren Gun) srt2:(2000-2004)"

Search: WFRF:(Malmgren Gun) > (2000-2004)

  • Result 1-3 of 3
Sort/group result
   
EnumerationReferenceCoverFind
1.
  • Einarsson, Jan, et al. (author)
  • Inledning
  • 2003
  • In: Första nationella konferensen i svenska med didaktisk inriktning : Växjö 8 - 9 januari 2003. - 9197472204
  • Conference paper (other academic/artistic)
  •  
2.
  • Första nationella konferensen i svenska med didaktisk inriktning : Växjö 8 - 9 januari 2003
  • 2003
  • Editorial proceedings (peer-reviewed)abstract
    • Nationella forskarskolan i svenska med didaktisk inriktning gav sin första kurs under höstterminen 2002: Introduktion till den vetenskapliga ämnesdidaktiken. De 14 doktorander som medverkar i den här volymen var kursdeltagare, Jan Einarsson och Gun Malmgren var kursledare. Kursen avslutades med en konferens, Första nationella konferensen i svenska med didaktisk inriktning, Växjö den 8 - 9 januari 2003. I den här volymen finns tryckta versioner av de föredrag som doktoranderna höll där. Tillsammans ger dessa en bild av vårt forskningsområdes inriktning i början av 2000-talet.
  •  
3.
  • Malmgren, Gun (author)
  • Svenskämnet som demokrati- och värdegrundsämne
  • 2003
  • In: Utbildning & Demokrati: Tidskrift för didaktik och utbildningspolitik. - 1102-6472. ; 12:2, s. 63-76
  • Journal article (other academic/artistic)abstract
    • The aim of this article is to illustrate the central position of Swedish as a schoolsubject with reference to questions of democracy, participation, and commonvalues. I argue that an expanded concept of language and text, which also comprises the aesthetic subjects, can change and broaden the subject of Swe-dish. In a historic perspective there has been a struggle between different ways of understanding and interpreting the aims of Swedish. Swedish was usually connected to Bildung, but an increasing number of teachers think that Bild-ung is only a rhetorical conception without realisation in practice. Today the old monoculture of the school and the traditional literary canon are compe-ting on a “school market” where difference and multitude are promoted aspositively charged concepts. I try the idea that if Swedish was opened to ananalysis of different kinds of cultural expressions it might contribute to a reflection that goes beyond the isolated school subject. This might lead to Swedish regaining its position as the central subject of Bildung in school, but with new emphasis on issues of democracy and common values.
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Result 1-3 of 3
Type of publication
editorial proceedings (1)
conference paper (1)
journal article (1)
Type of content
other academic/artistic (2)
peer-reviewed (1)
Author/Editor
Malmgren, Gun (3)
Einarsson, Jan (2)
University
Lund University (3)
Linköping University (1)
Malmö University (1)
Language
Swedish (3)
Research subject (UKÄ/SCB)
Humanities (3)
Social Sciences (1)
Year

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view