SwePub
Sök i SwePub databas

  Extended search

Träfflista för sökning "WFRF:(Vikström Susanne) srt2:(2020-2023)"

Search: WFRF:(Vikström Susanne) > (2020-2023)

  • Result 1-2 of 2
Sort/group result
   
EnumerationReferenceCoverFind
1.
  • Brink, Suzanne, et al. (author)
  • Curriculum agility at faculty, department, program and course level
  • 2022
  • In: 50th annual conference of the European society for engineering education. - 9788412322262 ; , s. 1872-1877
  • Conference paper (peer-reviewed)abstract
    • This short paper describes the first prototyping of a self-evaluation process of Curriculum Agility at a Faculty of Technology in Sweden. The process comprises guided, semi-structured, individual interviews at different organisational levels within the faculty, a joint narrative based on those interviews, prioritizing development strategies per level, and jointly mapping them on importance and implementation time. The self-evaluation is part of and based on the research on the principles of Curriculum Agility. The results show the interplay in timely curriculum change for futureproof engineering education between the teaching staff, the systems and the people who control the systems. The self-evaluation brings together the different perspectives and perceptions within the faculty and gives insight in how those affect the willingness towards and occurrence of curriculum development. This work in progress indicates how doing such a qualitative self-evaluation paves the road for transparent strategic dialogues on a holistic level about what to give attention and organize differently.
  •  
2.
  • Schedin, Staffan, et al. (author)
  • Process för kollegial extern granskning av ingenjörsutbildningarna vid Umeå universitet
  • 2023
  • In: Bidrag från den 9:e utvecklingskonferensen för Sveriges ingenjörsutbildningar. - Västerås : Mälardalens universitet. - 9789174856200 ; , s. 173-182
  • Conference paper (peer-reviewed)abstract
    • Vid Umeå universitet används sedan några år tillbaka ett regelverk i form av ett sammanhållet kvalitetssystem för utbildning som bygger på nio aktiviteter som stödjer, utvecklar och synliggör det systematiska kvalitetsarbetet. En av dessa aktiviteter är ”Utbildningsutvärdering genom kollegial extern granskning”, vars syfte är att bidra till att säkra kvaliteten i utbildningarnas innehåll och genomförande samt ge stöd för kvalitetsutveckling. Vi beskriver processen för utvärderingen av 11 ingenjörsutbildningar som genomförts under 2022 och diskuterar fördelar och nackdelar med det valda upplägget ur kvalitets- och resursperspektiv. Därefter diskuteras några programövergripande utvecklingsområden som de externa granskarna lyft fram, däribland jämställdhet, pedagogisk modell, samt professions- och forskningsanknytning. Avslutningsvis sammanfattar vi den återkoppling vi erhöll från både de externa granskarna och programansvariga som deltog i processen. Återkopplingen är av betydelse för att kontinuerligt förbättra vår process för kollegial extern granskning inför kommande utvärderingsomgångar.
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Result 1-2 of 2
Type of publication
conference paper (2)
Type of content
peer-reviewed (2)
Author/Editor
Vikström, Susanne (2)
Schedin, Staffan (2)
Mejtoft, Thomas, Uni ... (1)
Brink, Suzanne (1)
Sjoer, Ellen (1)
Broman, Karolina, Un ... (1)
University
Umeå University (2)
Language
Swedish (1)
English (1)
Research subject (UKÄ/SCB)
Social Sciences (2)

Year

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view