SwePub
Sök i SwePub databas

  Extended search

Träfflista för sökning "L773:2323 7112 srt2:(2020)"

Search: L773:2323 7112 > (2020)

  • Result 1-2 of 2
Sort/group result
   
EnumerationReferenceCoverFind
1.
  • Grundén, Helena, 1968- (author)
  • Planning in mathematics teaching : a varied, emotional process influenced by others
  • 2020
  • In: LUMAT. - Helsinki : University of Helsinki. - 2323-7112. ; 8:1, s. 67-88
  • Journal article (peer-reviewed)abstract
    • Planning is an essential part of teachers’ work that has consequences for students’ learning. However, previous research shows that what it means to plan vary. To explore the meaning of planning from teachers’ point of view, and to open up for planning as a situated and emotional process, an interview study with Swedish mathematics teachers was conducted. In the analysis, the theoretical concepts,meaning, and emotions were used as analytical tools to fill the gap identified in the review of previous research about planning. Findings reveal planning as a varied process in which teachers draw on different resources. Actors other than teachers influence both how planning is done and the mathematics teaching that is planned for. Findings also reveal that feelings, such as joy, shame, and insufficiency, are present in the process of planning. These feelings sometimes have consequences for decisions teachers make about their mathematics teaching.
  •  
2.
  • Åhman, Niclas, et al. (author)
  • Learning Study och kollegial CoRe stimulerar lärares professionella utveckling inom naturvetenskaplig undervisning
  • 2020
  • In: LUMAT. - Helsngfors : University of Helsinki. - 2323-7112. ; 8:1, s. 200-228
  • Journal article (peer-reviewed)abstract
    • Syftet med studien är att klargöra hur lärares professionella utveckling stimuleras då de planerar och genomför en Learning Study (LS) kombinerad med verktyget Content Representation (CoRe). Data består av sex erfarna lärares inspelade diskussioner under åtta träffar då de planerar och analyserar en LS bestående av två lektioner i årkurs 6 inom kemi, samt tre CoRe som lärarna skriver. I början av studien talar lärarna mest om undervisning som att fakta ska förmedlas till eleverna. När de sedan planerar första lektionen övergår deras diskussioner till hur de kan stimulera eleverna till diskussion och reflektion. Lärarna planerar både lektion 1 och 2 utifrån ett variationsteoretiskt perspektiv, men lektion 1 genomförs inte i enlighet med vad de planerat. Det är först i lektion 2 som läraren behåller fokus på lärandeobjektet och dess kritiska aspekter. Resultatet av studien visar även att en Learning Study kombinerad med CoRe stimulerar lärares professionella utveckling och ämnesdidaktiska kompetens i form av lärande nätverk enligt Clarkes och Hollingsworths (2002) modell ”interconnected model of professional growth”.
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Result 1-2 of 2
Type of publication
journal article (2)
Type of content
peer-reviewed (2)
Author/Editor
Edfors, Inger (1)
Gunnarsson, Gunilla (1)
Grundén, Helena, 196 ... (1)
Åhman, Niclas (1)
University
Linnaeus University (2)
Högskolan Dalarna (1)
Language
Swedish (1)
English (1)
Research subject (UKÄ/SCB)
Social Sciences (2)
Natural sciences (1)
Year

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view