SwePub
Sök i SwePub databas

  Extended search

Träfflista för sökning "WFRF:(Andersson Bäck Monica 1969) srt2:(2010-2014)"

Search: WFRF:(Andersson Bäck Monica 1969) > (2010-2014)

  • Result 1-7 of 7
Sort/group result
   
EnumerationReferenceCoverFind
1.
  • Nyström, Monica, et al. (author)
  • Framtidens välfärdstjänster: Nya arbetssätt för innovativ serviceutveckling inom vård och omsorg : Future wellfare services : New approaches to innovative service development in health and social care (Engelska)
  • 2014
  • Reports (other academic/artistic)abstract
    • En växande andel äldre i befolkningen i kombination med en minskande andel arbetskraft ställer allt tuffare krav på utveckling av vård och omsorg. För att klara dessa utmaningar och utveckla framtidens välfärdtjänster krävs nya innovativa arbetssätt. Vi arbetar nu med ett projekt som handlar om verksamhets- och serviceutveckling inom området äldre och vuxna med funktionsnedsättning. Projektet drivs i samarbete med ett tvärvetenskapligt forskarteam från Karolinska institutet, Göteborgs universitet och Luleå tekniska universitet och pågår från november 2009 till och med december 2012. Syftet med projektet är att i regionen Sörmland utveckla och testa arbetssätt som kan stödja innovativ verksamhets- och serviceutveckling inom området äldre och vuxna med funktionsnedsättning. Projektet involverar flera organisatoriska nivåer och huvudmän, inklusive landsting och kommuner. Den teoretiska basen bygger på lärdomar från kvalitets-utveckling, organisatoriskt lärande, innovationsforskning och organisatorisk kreativitet. Upplägget ger förutsättningar för lärande och snabb återkoppling över organisatoriska gränser. Resultaten kan bidra till kunskap om hur olika förutsättningar påverkar lärande, kreativitet och innovationsutveckling inom vård och omsorg, vilket i sin tur underlättar beslut kring strategiska satsningar och ökad kvalitet i vården. Projektet förväntas ge ny kunskap kring organisationers lärandeprocess som kan användas även för andra utvecklingssatsningar.
  •  
2.
  •  
3.
  •  
4.
  •  
5.
  • Andersson Bäck, Monica, 1969 (author)
  • Vad anser Transportarbetarförbundets medlemmar om individualiserade löneförhandlingar?
  • 2011
  • In: Tarifflöner och individuell lönesättning. - Stockholm : Nätverket för Jämställda löner. - 9789163389221
  • Book chapter (other academic/artistic)abstract
    • Studien omfattar fyra avtalsområden inom transportsektorn; Tidningsdistribution, Bevakning och säkerhetsföretag, Landtransporter och Bensinstationer/bilvård. Sex kollektivavtal som reglerar löner och anställningsvillkor har analyserats. Studien innehåller intervjuer med arbetsgivar- och fackliga företrädare på lokal och central nivå. Materialet baseras dessutom på en enkät som besvarats av medlemmar i Transportarbetareförbundet, analys av lönedata samt genomgång av lönekartläggningar i en JämO granskning.
  •  
6.
  • Andersson Bäck, Monica, 1969, et al. (author)
  • What are the effects of financial incentives for health, social care and their professionals?
  • 2014
  • In: The 7th Nordic Working Life Conference, Göteborg, Sweden, Stream: Nordic management and organization – now and in the future. .June 11-13 2014..
  • Conference paper (other academic/artistic)abstract
    • Financial incentives, such as managerial system for pay-for-performance, compensation system for reaching specific goals and bonuses, have become popular interventions to boost performance and quality in health and social care based on beliefs that they stimulate professionals to work hard and do the right things. Theories about professions, public service motivation, and economic incentives provide however different explanations for the behaviour and performance of health and care staff. Many debates concern professional duties in conflict with financial incentives and motivational scholars conclude a mismatch between what is done in practice and what research demonstrates effective. Based on a literature review, this paper seeks to discuss financial incentives and its intended as well as unintended effects. The multidisciplinary review embraces a forty studies and metastudies mainly from the US, the UK, Netherlands and Denmark combined with studies from the Nordic countries in general and Sweden in specific. The central focus is the state of art considering financial incentives and its relation to efficiency, quality, professionals’ behaviors, working conditions and environment.
  •  
7.
  • Andersson Bäck, Monica, 1969 (author)
  • Who Cares about the Carer? New Public Management in Sweden - the case of Health Call Centres
  • 2011
  • In: Precarious Employment in Perspective. Old and New Challenges to Working Conditions in Sweden.. - Brussels : P.I.E. Peter Lang. - 9789052017303 ; , s. 165-194
  • Book chapter (other academic/artistic)abstract
    • Monica Andersson Bäck analysed how call centre organisation and technology affect working life and are reflecting the fundamental conflicts of new ways of managing public sector organisations inspired by private business with commercial objectives, also mentionned as New Public Managment (NPM). Like call centres in general, the health call centre is built on the attempt to acheive fundamental as well as contradictory goals simultaneously: a routinisation and standardisation aimed at rationalisation and cost-efficiency, and a more accessible, comprehensive, user-friendly and reliable health care service day and night, all year around. It is worth noticing that the precariousness in the health care service ressembles precariousness in retailing, In both sectors the consumers are privileged. This previlige is based on the consumers being part of an employment system that requires a certain service level in society, a service level that should be offered by someone. This highlights the problems of how precariousness creates different employment systems for different groups of employees. At the same time, the health call centre reflects an opposite picture to the general call centre, requiring flexibility, problem-solving and tailored relations with the care-seeker. Theoretical or a higher-order contextual knowledge, as well as social and analytical skills, are needed in order to identify symptoms, solve problems and give advice. Health call centre means controlled work that is also borderless, requiring the telenurses to set the definitive frontiers of their duty, if possible?
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Result 1-7 of 7

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view