SwePub
Sök i SwePub databas

  Extended search

Träfflista för sökning "WFRF:(Westman Bo) srt2:(2015-2019)"

Search: WFRF:(Westman Bo) > (2015-2019)

  • Result 1-3 of 3
Sort/group result
   
EnumerationReferenceCoverFind
1.
  • Borgqvist, Martin, 1980-, et al. (author)
  • Certifierad energikonsult livsmedelsbutiker
  • 2017
  • Reports (other academic/artistic)abstract
    • Denna förstudie har undersökt förutsättningarna för en frivillig, ej ackrediterad certifiering av energikonsulter för livsmedelsbutiker. Det långsiktiga målet är att butiker med hjälp av certifierade energikonsulter skall få effektiva och kvalitativa energikartläggningar som innefattar såväl fastighetens som verksamhetens energianvändning och hur de olika delarna kan samverka för största möjliga energieffektivisering.Det finns en mycket stor potential att spara energi i butiker. Dagens genomsnittsbutik kan minska sin energianvändning med en tredjedel. Idag finns också en ökad miljömedvetenhet hos svenska livsmedelsbutiker, och med ett större behov av kyld mat har energifrågorna fått en allt större betydelse. Medlemmar i BELIVS Innovationskluster har länge efterfrågat en certifiering av energikonsulter för livmedelsbutiker, som utgår ifrån beställarnas behov. Detta för att öka andelen butiker med låg energianvändning, säker drift och liten miljöpåverkan.Förstudiens resultat består av; identifierade behov ur ett beställarperspektiv, en kravspecifikation som beskriver certifieringens kompetenskrav, en beskrivning av hur en certifiering är tänkt att gå till, samt ett exempel på hur ett certifieringsprov kan se ut. Dessutom har fyra stycken testcertifieringar genomförts, där exempelprovet har testats av energikonsulter. Tanken är att förstudiens resultat skall kunna användas som underlag för att ta fram ett färdigt certifieringsprogram.Den generella slutsatsen från förstudien är att certifieringen av energikonsulter för livsmedelsbutiker är genomförbar, men beställarna behöver efterfråga certifieringen i sina upphandlingar av konsulter om denna skall slå på marknaden. Baserat på diskussioner med representanter från konsultsidan, bedömer projektgruppen att det finns ett intresse för certifieringen så länge beställarna kommer att efterfråga detta. Att få fler beställare bakom den föreslagna certifieringen är den viktigaste åtgärden i ett nästa steg.RISE har drivit projektet tillsammans med INCERT, ICA Fastigheter, Coop och Hållbar Miljö & Strategi. Projektgruppen har haft kontakt med Bergendahls och Axfood vilka har deltagit vid enstaka arbetsmöten.Finansiärer av förstudien är Energimyndigheten, INCERT, ICA Fastigheter, Coop samt Bergendahls.
  •  
2.
  • Gullö, Jan-Olof, 1961-, et al. (author)
  • Searching for “Sophia” in Music Production : Challenges for Future Higher Education in Music
  • 2019
  • In: AEC Pop & Jazz Platform Meeting. - Trondheim.
  • Conference paper (pop. science, debate, etc.)abstract
    • Although Sweden is a small country, the Swedish music exports have been very successful for many years. This has resulted in a growing interest among students in Sweden to study music and not at least to study music production. Therefore, the aim of this presentation is to highlight and discuss our analyze of the motives that exist among young people who choose to study music in higher education and to compare such motives with perceptions among leading music professionals. Firstly, we have chose to study various formal and informal learning processes relevant to music production and secondly, we have focused on artistic aspects. The empirical data in this study consists of qualitative interviews with successful professionals and focus group interviews with students in higher education in music and music production. Learning theories as well as entrepreneurial theories were used to analyze the collected data. The results indicate some clear differences between what the students and the professionals value as most important. The term Sophia [wisdom] refers to ancient Greek knowledge typology and is used to summarize the theoretical framework of the project.
  •  
3.
  • Gullö, Jan-Olof, 1961-, et al. (author)
  • Towards a stronger focus on entrepreneurial skills in future higher education in music
  • 2019
  • In: INTED2019 Proceedings. - Valencia : IATED. - 9788409086191 ; , s. 9639-9646
  • Conference paper (peer-reviewed)abstract
    • The profound changes, in recent years, in Swedish design and cultural industries are the backdrop tothis research project. Such changes includes the music industry where digitalization and online musicdistribution as well as new music production methods has led to that production traditions as well asthe competences among the professionals in are challenged. Many Swedish design-intensivecompanies have been internationally successful for several years. And the international success of bigcompanies in the music industry, like Spotify, as well as smaller companies, like Cheiron andMaratone and individuals like Max Martin and Shellback, has resulted in a growing interest amongstudents in higher education to study music in combination with design and new media technology.Therefore, the aim of this study is to analyze the motives that exist among young people who chooseto study music in combination with design and new media technology and to compare such motiveswith perceptions among leading music industry professionals. The collected data are analyzed in atheoretical perspective including learning theories as well as entrepreneurial theory. The study isexpected to lead to new knowledge that is valuable in developing future education in music incombination with design and new media technology. The empirical data consists of qualitativeinterviews with industry professionals and focus group interviews with students in higher education inmusic. In addition, the collected data also include analyses of selected music industry magazines andjournals 1988-2018 as well as analyses of several curricula for higher education in music productionand music related to new media. The results firstly indicate that there is a clear discrepancy betweenthe content in the analyzed educational programs and what the students value as important. Secondly,there are also differences between what successful music industry representatives highlight asvaluable and what is offered in the courses and study programs included in the analysis. One clearsuch difference is that entrepreneurial skills are valued much higher by the interviewed music industryrepresentatives compared with what has been offered in the courses included in the analysis. A keyconclusion is that expanding entrepreneurial aspects in future curricula, in order to strengthen practicalas well as theoretical entrepreneurial skills, should reasonably lead to increased employability forfuture students.
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Result 1-3 of 3

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view