SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Extended search

onr:"23894"
 

Search: onr:"23894" > Några nedslag i liv...

Några nedslag i livsvärlden : teori och praktik i pedagogisk forskning

Alerby, Eva (author)
Luleå tekniska universitet,Pedagogik, språk och Ämnesdidaktik
Bengtsson, Jan (author)
 (creator_code:org_t)
Luleå : Luleå tekniska universitet, 2003
Swedish 107 s.
Series: Forskningsrapport / Luleå tekniska universitet, 1402-1528 ; 2003:12
  • Reports (other academic/artistic)
Abstract Subject headings
Close  
  • Forskningsrapporten "Några nedslag i livsvärlden. Teori och praktik i pedagogisk forskning" är resultatet av en forskarutbildningskurs i fenomenologisk livsvärldsforskning som hölls vid Institutionen för lärarutbildning, Luleå tekniska universitet. Kursdeltagarna erbjöds möjligheten att publicera sina texter inom ramen för universitetets forskningsrapportserie. Då kursens deltagare representerar flera olika ämnesområden, såsom lärande, pedagogik, musikpedagogik, idrottspedagogik, hälsovetenskap och social omsorg avspeglar sig detta i de texter som presenteras. Valet av texternas ämnesområden skiljer sig således åt, men samtliga texter förenas i att ämnena är såväl pedagogiska som behandlas med livsvärlden som utgångspunkt.

Subject headings

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)

Keyword

Pedagogik
Education

Publication and Content Type

vet (subject category)
rap (subject category)

To the university's database

Find more in SwePub

By the author/editor
Alerby, Eva
Bengtsson, Jan
About the subject
SOCIAL SCIENCES
SOCIAL SCIENCES
and Educational Scie ...
and Pedagogy
Parts in the series
Forskningsrappor ...
By the university
Luleå University of Technology

Search outside SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view