Search: onr:"swepub:oai:DiVA.org:bth-23979" >
För- och nackdelar ...
För- och nackdelar med automaträttning i kurser för introduktion till programmering
-
- Arnesson, Andreas (author)
- Blekinge Tekniska Högskola,Institutionen för datavetenskap
-
(creator_code:org_t)
- Karlskrona : Blekinge Tekniska Högskola, 2022
- Swedish 1 s.
-
Series: Blekinge Institute of Technology Best practice ; 28
- Related links:
-
https://bth.diva-por... (primary) (Raw object)
-
show more...
-
https://urn.kb.se/re...
-
show less...
Abstract
Subject headings
Close
- I LP1 varje år börjar mellan 200 och 300 studenter min kurs introduktion till problemlösning och programmering med python. I kursen har vi sju rättningstillfällen, vilket blir många rättningstimmar. För att underlätta för vårt egna arbete och studenternas har vi genom åren utvecklat många små system för att automatisera eller förenkla olika processer. Förra året tog vi det ett steg längre och startade upp vårt egna automaträttningssytem Umbridge. Var femte minut hämtar Umbridge alla orättade inlämmningar från Canvas och kör enhetstester på studenterna kod och baserat på resultatet sätts ett betyg i Canvas.
Subject headings
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Lärande (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Learning (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogiskt arbete (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogical Work (hsv//eng)
Keyword
- best practice
- programmering
- automatik
- rättning
- examination
Publication and Content Type
- pop (subject category)
- rap (subject category)
To the university's database