Search: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hb-30324" >
Konsumtionsrapporte...
Konsumtionsrapporten 2023
-
- Hagberg, Johan, 1973 (author)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Centre for Retailing,Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring,Department of Business Administration, Marketing Group
-
- Hansson, Lena, 1968 (author)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Gothenburg Research Institute (GRI),Centrum för konsumtionsforskning,Centre for Retailing,Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring,Centre for Consumption Research,Department of Business Administration, Marketing Group
-
- Holmberg, Ulrika, 1966 (author)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Gothenburg Research Institute (GRI),Centrum för konsumtionsforskning,Centre for Retailing,Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring,Centre for Consumption Research,Department of Business Administration, Marketing Group
-
show more...
-
- Sörum, Niklas (author)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Högskolan i Borås,Akademin för textil, teknik och ekonomi,Gothenburg Research Institute (GRI),Centrum för konsumtionsforskning,Centre for Consumption Research
-
- Björner, Emma, 1981 (author)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Centrum för turism,Gothenburg Research Institute (GRI),Centre for Tourism
-
- Hartmann, Benjamin J., 1981 (author)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring,Department of Business Administration, Marketing Group
-
Hagberg, Johan (editor)
-
Hansson, Lena (editor)
-
Holmberg, Ulrika (editor)
-
- Sörum, Niklas (editor)
- Högskolan i Borås,Akademin för textil, teknik och ekonomi
-
show less...
-
(creator_code:org_t)
- Göteborg : Handelshögskolan vid Göteborgs universitet, 2023
- Swedish.
-
Series: Konsumtionsrapporten, 2002-8156
- Related links:
-
https://hdl.handle.n...
-
show more...
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://gup.ub.gu.se...
-
show less...
Abstract
Subject headings
Close
- I Konsumtionsrapporten 2023 sammanfattas och analyseras konsumtionen i Sverige under 2022. I den första delen, ”Hushållens konsumtion” ges en översikt över den privata konsumtionen i Sverige och hur den förändrats. Här beskrivs även skillnader mellan olika hushållstyper och konsumentgrupper, hållbarhetsaspekter på konsumtionen samt hushållens framtidsförväntningar på den egna ekonomin. I andra delen, ”Detaljhandeln” beskrivs försäljning och utveckling inom detaljhandeln under 2022 med fokus på olika delbranscher, kanaler och platser, inom e-handeln respektive den butiksbaserade detaljhandeln. Den andra delen avslutas med handelns framtidsförväntningar. Årets Konsumtionsrapport innehåller två fördjupningsdelar som var en och analyserar aktuella teman inom konsumtion. I den första av fördjupningsdelarna analyserar Emma Björner digitalisering inom turism, besöksnäring och upplevelseekonomi. I den andra fördjupningsdelen analyserar och diskuterar Benjamin Hartmann olika exempel på nostalgisk konsumtion.
Subject headings
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)
- HUMANIORA -- Annan humaniora -- Etnologi (hsv//swe)
- HUMANITIES -- Other Humanities -- Ethnology (hsv//eng)
Publication and Content Type
- pop (subject category)
- rap (subject category)
To the university's database
- By the author/editor
-
Hagberg, Johan, ...
-
Hansson, Lena, 1 ...
-
Holmberg, Ulrika ...
-
Sörum, Niklas
-
Björner, Emma, 1 ...
-
Hartmann, Benjam ...
-
show more...
-
Hagberg, Johan
-
Hansson, Lena
-
Holmberg, Ulrika
-
show less...
- About the subject
-
- SOCIAL SCIENCES
-
SOCIAL SCIENCES
-
and Economics and Bu ...
-
and Business Adminis ...
-
- HUMANITIES
-
HUMANITIES
-
and Other Humanities
-
and Ethnology
- Parts in the series
-
Konsumtionsrappo ...
- By the university
-
University of Borås
-
University of Gothenburg