SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hh-36607"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hh-36607" > Skolan och eleverna...

Skolan och eleverna – mottagare av kunskap och deltagare i förändring

Malmberg, Claes, 1956- (författare)
Högskolan i Halmstad,Lärande, Profession och Samhällsutveckling
 (creator_code:org_t)
Stockholm : Skolverket, 2018
Svenska s.
Serie: Lärportalen
  • Annan publikation (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Syftet med kapitlet är att ge idéer om samspelet mellan innehållet i hållbar utveckling, skolans övergripande uppdrag och undervisningens organisation. Kapitlet utgår från hållbar utvecklings komplexa, konfliktfyllda och ämnesövergripande karaktär där det empiriskt faktabetonade möter det normativa politiska.Kapitlet presenterar också hur undervisningen kan organiseras med hjälp av grupparbete, värderingsövningar och rollspel.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)

Nyckelord

Hållbar utveckling
skola
ämnesövergripande

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
ovr (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Malmberg, Claes, ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Didaktik
Delar i serien
Av lärosätet
Högskolan i Halmstad

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy