Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hh-36607" >
Skolan och eleverna...
Skolan och eleverna – mottagare av kunskap och deltagare i förändring
-
- Malmberg, Claes, 1956- (författare)
- Högskolan i Halmstad,Lärande, Profession och Samhällsutveckling
-
(creator_code:org_t)
- Stockholm : Skolverket, 2018
- Svenska s.
-
Serie: Lärportalen
- Relaterad länk:
-
https://hh.diva-port... (primary) (Raw object)
-
visa fler...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Syftet med kapitlet är att ge idéer om samspelet mellan innehållet i hållbar utveckling, skolans övergripande uppdrag och undervisningens organisation. Kapitlet utgår från hållbar utvecklings komplexa, konfliktfyllda och ämnesövergripande karaktär där det empiriskt faktabetonade möter det normativa politiska.Kapitlet presenterar också hur undervisningen kan organiseras med hjälp av grupparbete, värderingsövningar och rollspel.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)
Nyckelord
- Hållbar utveckling
- skola
- ämnesövergripande
Publikations- och innehållstyp
- ref (ämneskategori)
- ovr (ämneskategori)