SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hh-51662"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hh-51662" > Minecraft as a Hybr...

Minecraft as a Hybrid Boundary Object : Exploring Nature in Squares

Cederqvist, Anne-Marie, 1970- (författare)
Högskolan i Halmstad,Akademin för lärande, humaniora och samhälle
Impedovo, Maria (författare)
Aix-Marseille Université, Marseille, France
 (creator_code:org_t)
Basel : MDPI, 2023
2023
Engelska.
Ingår i: Education Sciences. - Basel : MDPI. - 2227-7102. ; 13:9, s. 1-15
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • In this exploratory case study, we investigated children’s ways of experiencing virtual worlds, such as Minecraft, and how this may affect their understanding of nature, scientific phenomena, and sustainable development; that is to say, Minecraft was explored as a boundary object in children’s making activities with Minecraft. The research questions that guided the study are: In what ways may Minecraft act as a boundary object between children’s formal and informal learning about science and sustainable development? In what ways may Minecraft act as a boundary object when children build relationships with nature? Semi-structured interviews were conducted with six children. A thematic analysis approach was used to analyze the interviews. This study shows that in the Minecraft context, the children gained a breadth of everyday experiences related to scientific phenomena and sustainability. Further, the findings indicate that children merged their experiences in the virtual world with experiences in the physical world. In this sense, Minecraft involves science and sustainability content that crosses the boundary between the virtual world and reality. Thus, we suggest that Minecraft bridged children’s physical and virtual relationships with nature; that is to say, Minecraft became a boundary object that allowed children to experience nature and encounter knowledge that they would not otherwise have been able to experience. © 2023 by the authors. Licensee MDPI, Basel, Switzerland.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Lärande (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Learning (hsv//eng)

Nyckelord

science education
sustainable development
virtual world
boundary object
making
minecraft
Smart Cities and Communities
Smarta städer och samhällen
LeaDS - Learning in a Digitalised Society
LeaDS - Lärande i ett digitalt samhälle

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Cederqvist, Anne ...
Impedovo, Maria
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Didaktik
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Lärande
Artiklar i publikationen
Education Scienc ...
Av lärosätet
Högskolan i Halmstad

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy