Search: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hh-52581" >
Virtuell och förstä...
Virtuell och förstärkt verklighet kan stödja elevers lärande och bidra till ökat intresse för naturvetenskap
-
- Cederqvist, Anne-Marie, 1970- (author)
- Högskolan i Halmstad,Akademin för lärande, humaniora och samhälle
-
- Edstrand, Emma, 1981- (author)
- Högskolan i Halmstad,Akademin för lärande, humaniora och samhälle
-
(creator_code:org_t)
- 2024
- Swedish.
- Related links:
-
https://www.skolverk...
-
show more...
-
https://urn.kb.se/re...
-
show less...
Abstract
Subject headings
Close
- Forskning visar att användandet av förstärkt verklighet och virtuell verklighet i undervisningen kan skapa möjligheter att visualisera hur abstrakta fenomen ter sig och fungerar på ett mer detaljerat sätt. Detta möjliggör i sin tur att elever kan göra mer detaljerade observationer och analyser av fenomenen, vilket kan bidra till ökad begreppsförståelse och vilja att lära sig mer.
Subject headings
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Lärande (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Learning (hsv//eng)
Keyword
- LEADS
- LEADS
- Smart Cities and Communities
- Smarta städer och samhällen
Publication and Content Type
- ref (subject category)
- ovr (subject category)
To the university's database