SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hig-31612"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hig-31612" > The challenges of u...

  • Fransson, Göran,1968-Högskolan i Gävle,Utbildningsvetenskap,IT i Lärande (författare)

The challenges of using head mounted virtual reality in K-12 schools from a teacher perspective

  • Artikel/kapitelEngelska2020

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • 2020-01-31
  • Springer Science and Business Media LLC,2020
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:hig-31612
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:hig:diva-31612URI
  • https://doi.org/10.1007/s10639-020-10119-1DOI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • The use of head mounted displays (HMDs) to experience virtual realities (VR) hasbecome increasingly common. As this technology becomes more affordable,immersive and easier to use, it also becomes more serviceable in educationaland training contexts. Even though the technology, content and feasibility forK-12 school purposes are still being developed, it is reasonable to expect thatthe call or ‘push’ to use HMD VR in K-12 schools will increase, especially asthere is now a greater economic interest in the use of digital technologies ineducational contexts. This article aims to inform the process of implementingHMD VR in K-12 contexts by researching the preconditions and challenges of usefrom a teacher perspective. It does this by analysing the organisational, institutional,contextual and practical challenges and opportunities in the implementationof HMD VR in K-12 school contexts. The data draws on (a) interviews, informalconversations and observations of teachers testing HMD VR and different VRapplications in a Digital Learning Lab (DLL) and (b) data from a project involvingupper secondary school history teachers discussing the planned implementation ofHMD VR in their teaching and being in the DLL. The main findings are relatedto: (a) economy and technology, (b) initial learning barriers, (c) organisation andpractical enactment for teaching and learning, (d) curricula, syllabuses and expectedlearning outcomes and (e) teachers’ competences, professional developmentand trust. The consequences for educational contexts and possible waysforward are also discussed.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Holmberg, Jörgen,1972-Högskolan i Gävle,Utbildningsvetenskap,IT i lärande(Swepub:hig)jonhog (författare)
  • Westelius, ClaesHögskolan i Gävle,Utbildningsvetenskap,IT i Lärande(Swepub:hig)clswes (författare)
  • Högskolan i GävleUtbildningsvetenskap (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Education and Information Technologies: Springer Science and Business Media LLC25, s. 3383-34041360-23571573-7608

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Fransson, Göran, ...
Holmberg, Jörgen ...
Westelius, Claes
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Didaktik
Artiklar i publikationen
Education and In ...
Av lärosätet
Högskolan i Gävle

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy