Search: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hj-10752" >
Klinisk slutexamina...
Klinisk slutexamination i tandhygienistprogrammet vid fyra lärosäten
-
- Lindmark, Lindmark, 1965- (author)
- Jönköping University,HHJ. Centrum för oral hälsa
-
- Jacobsson, Brittmarie (author)
- Jönköping University,HHJ. Centrum för oral hälsa
-
- Larsson, Anna-Britta (author)
- Tandhygienistprogrammet, Högskolan Dalarna,Dalarna University
-
show more...
-
- Müller, Görel (author)
- Tandhygienistprogrammet, Högskolan Dalarna,Dalarna University
-
- Andersson, Pia (author)
- Kristianstad University
-
- Mårtensson, Carina (author)
- Kristianstad University
-
- Olsson, Margaretha (author)
- Tandhygienistprogrammet, Karlstad universitet,Karlstad University
-
- Rolandsson, Margot (author)
- Tandhygienistprogrammet, Karlstad universitet,Karlstad University
-
- Sundberg, Nina (author)
- Tandhygienistprogrammet, Karlstad universitet,Karlstad University
-
show less...
-
Jönköping University HHJ Centrum för oral hälsa (creator_code:org_t)
- Karlstad : NSHU : Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2009
- Swedish 12 s.
- Related links:
-
http://hdl.handle.ne...
-
show more...
-
https://researchport... (primary) (free)
-
https://urn.kb.se/re...
-
show less...
Abstract
Subject headings
Close
- Den legitimerade tandhygienisten har en nyckelroll inom promotion och prevention i svensk tandvård. I arbetet som tandhygienist krävs att kunna arbeta självständigt och ta väl underbyggda beslut för att ge en god och säker vård. Syftet med projektet var att utveckla, pröva och utvärdera en modell för klinisk slutexamination utifrån de krav som ställs för att arbeta som legitimerad tandhygienist. Projektarbetet resulterade i en modell bestående av en teoretisk och en klinisk examination. Den teoretiska examinationen består av ett fiktivt patientfall medan den kliniska examinationen omfattar en realistisk patientsituation där studenten omhändertar och behandlar en patient. Den framtagna modellens styrka är att samtliga studenter vid de olika lärosätena examineras kliniskt efter samma bedömningsgrunder vilket borgar för en god och jämförbar kvalitet.
- The registered dental hygienist has a key role in promotion and prevention within Swedish dental care. Working as a dental hygienist requires an ability to work independently and make well-grounded decisions in order to give good and sure care. The aim of the project was to develop, test and evaluate a model for clinical final examinations based on the requirements for working as a registered dental hygienist. The project resulted in a model consisting of a theoretical and a clinical examination. The theoretical part consists of a fictitious patient case while the clinical part comprises a realistic patient situation in which the student takes charge of a patient and gives treatment. The strength of the new model lies in the fact that all students at different universities and colleges have to take clinical examinations according to the same assessment criteria, which ensures good and comparable quality.
Subject headings
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
Keyword
- clinical examination
- Dental hygienist
- Dental hygienist programme
- education
- klinisk examination
- tandhygienist
- tandhygienistprogram
- utbildning
Publication and Content Type
- pop (subject category)
- rap (subject category)
To the university's database