Search: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hj-51409" >
Hur lärandekontrakt...
Hur lärandekontraktet används som examination i olika kurser
-
- Abrahamsson, Britt-Inger (author)
- Umeå universitet, Arbetsterapi
-
- Norberg, Eva-Britt (author)
- Umeå universitet, Arbetsterapi
-
- Fischl, Caroline (author)
- Umeå universitet, Arbetsterapi
-
(creator_code:org_t)
- Umeå : Umeå universitet, 2015
- 2015
- Swedish.
-
In: Universitetspedagogiska konferensen 2015. - Umeå : Umeå universitet. ; , s. 4-5
- Related links:
-
https://urn.kb.se/re...
Abstract
Subject headings
Close
- I Högskoleförordning (1993:100) föreskrivs de nationella mål som studenter skall ha uppnått i slutet av sin högskoleutbildning. För arbetsterapeut- och kandidatexamen skall studenten bland annat visa förmåga att identifiera sitt behov av ytterligare kunskap och att fortlöpande utveckla sin kompetens. Hur ska vi lärare förbereda studenter för att uppnå och se till att de har uppnått det här nationella målet, men samtidigt förbereda och examinera dem utifrån förväntade studieresultat i olika kurser? Syftet med presentationen är att introducera lärandekontraktet som metod och hur det används i olika kurser inom arbetsterapeutprogrammet vid Umeå universitet.
Subject headings
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
Publication and Content Type
- vet (subject category)
- kon (subject category)
To the university's database