Search: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hj-51410" >
Kontinuitet i uppgi...
Kontinuitet i uppgifter inom år 3 arbetsterapeutprogrammet
-
- Fischl, Caroline (author)
- Umeå universitet, Arbetsterapi
-
- Morin, Johanna (author)
- Umeå universitet, Arbetsterapi
-
- Norberg, Eva-Britt (author)
- Umeå universitet, Arbetsterapi
-
show more...
-
- Hariz, Gun-Marie (author)
- Umeå universitet, Arbetsterapi
-
- Abrahamsson, Britt-Inger (author)
- Umeå universitet, Arbetsterapi
-
- Munkholm, Michaela (author)
- Umeå universitet, Arbetsterapi
-
- Englund, Birgitta (author)
- Umeå universitet, Arbetsterapi
-
- Lindberg, Margareta (author)
- Umeå universitet, Arbetsterapi
-
show less...
-
(creator_code:org_t)
- 2015
- 2015
- Swedish.
-
In: Universitetspedagogiska konferensen 2015. ; , s. 66-66
- Related links:
-
https://urn.kb.se/re...
Abstract
Subject headings
Close
- Syftet med vår poster är att illustrera kontinuitet i examinationsuppgifterna och progression i lärandet under kurserna i år 3 arbetsterapeutprogrammet.Under höstterminen 2014 till och med vårterminen 2015 genomfördes för första gången kurser i det tredje och sista året inom det reviderade arbetsterapeutprogrammet. Dessa kurser handlar om praktiska tillämpningar av kunskaper om projektledning och förändringsarbete, vetenskaplig metod samt arbetsterapeutiska teorier och modeller inom traditionella och nya arenor. Studenterna förväntas utveckla ett reflekterande förhållningssätt och arbetsterapeutisk professionalitet i samverkan med andra samt beredskap att uppfylla olika roller i arbetslivet.Kontinuitet uppnås när studenten under den första kursen skriver en plan för examensarbete (kurs 2) och/eller förändringsarbete (kurs 4). Studenten kan också välja att skriva en plan för verksamhetsutveckling (kurs 3) och implementera planen i den sista kursen. Under examensarbete får studenten välja kvantitativ eller kvalitativ metod, eller litteraturstudie efter intresseområde och koppla arbetet mot innovationskursen. Att kunna arbeta vidare med en idé genom uppgifterna i olika kurser kan göra studenten mer engagerad i sitt lärande. Studenten genomgår också en process genom att utveckla och testa idéer under ett antal iterationer.Progression i lärandet sker även vid upprepning av pedagogiska metoder. Till exempel, har lärandekontraktet under verksamhetsförlagd utbildning (kurs 3) fokus på identifiering och formulering av lärandemål, medan under innovationskursen (kurs 4) har uppgiften fokus på identifiering av handlingar och stöd som behövs för att uppnå lärandemålen.
Subject headings
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
Publication and Content Type
- vet (subject category)
- kon (subject category)
To the university's database