Search: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kau-5388" >
Anställdas upplevel...
Anställdas upplevelse av interaktionen med kunder/mottagare i tjänstesektorn
-
- Ivarsson, Lars, 1969- (author)
- Karlstads universitet,Avdelningen för arbetsvetenskap
-
- Larsson, Patrik, 1965- (author)
- Karlstads universitet,Avdelningen för arbetsvetenskap
-
(creator_code:org_t)
- Karlstad : Karlstads universitet, 2008
- 2008
- Swedish.
-
In: Arbetsmarknad & Arbetsliv. - Karlstad : Karlstads universitet. - 1400-9692 .- 2002-343X. ; 14:4, s. 43-61
- Related links:
-
https://kau.diva-por... (primary) (Raw object)
-
show more...
-
https://urn.kb.se/re...
-
show less...
Abstract
Subject headings
Close
- I denna artikel görs dels en summering av forskning som uttalar sig om arbetsvillkor för anställda med hög grad av kundkontakt, dels påvisas utbredningen av dessa villkor i den svenska tjänstesektorn. Det visar sig att tjänstearbete präglas av rutinisering, krav på utseende samt styrning av känslor. Samtidigt är kundkontakter en källa till arbetstillfredsställelse och denna arbetstillfredsställelse är mer utbredd bland anställda som identifierar sig med verksamhetens kunder.
Subject headings
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Annan samhällsvetenskap -- Arbetslivsstudier (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Other Social Sciences -- Work Sciences (hsv//eng)
Keyword
- Labour market research
- Arbetsmarknadsforskning
- Working Life Science
- Arbetsvetenskap
Publication and Content Type
- ref (subject category)
- art (subject category)
Find in a library
To the university's database