SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-309635"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-309635" > Reward seeking or l...

Reward seeking or loss aversion? : impact of regulatory focus theory on emotional induction in children and their behavior towards a

Elgarf, Maha (författare)
KTH,Beräkningsvetenskap och beräkningsteknik (CST),KTH Royal Institute of Technology, Sweden
Calvo Barajas, Natalia, 1988- (författare)
Uppsala universitet,Avdelningen för visuell information och interaktion
Paiva, Ana (författare)
Instituto Superior Tecnico (IST), Universidade de Lisboa and INESC-ID, Lisbon, Portugal,INESC-ID, IST University of Lisbon, Portugal
visa fler...
Castellano, Ginevra (författare)
Uppsala universitet,Avdelningen för visuell information och interaktion,Bildanalys och människa-datorinteraktion
Peters, Christopher (författare)
Embodied Social Agents Lab KTH Royal Institute of Technology, Sweden
visa färre...
 (creator_code:org_t)
2021-05-07
2021
Engelska.
Ingår i: Conference on Human Factors in Computing Systems - Proceedings. - New York, NY, USA : Association for Computing Machinery (ACM). ; , s. 1-11
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • According to psychology research, emotional induction has positive implications in many domains such as therapy and education. Our aim in this paper was to manipulate the Regulatory Focus Theory to assess its impact on the induction of regulatory focus related emotions in children in a pretend play scenario with a social robot. The Regulatory Focus Theory suggests that people follow one of two paradigms while attempting to achieve a goal; by seeking gains (promotion focus - associated with feelings of happiness) or by avoiding losses (prevention focus - associated with feelings of fear).We conducted a study with 69 school children in two different conditions (promotion vs. prevention). We succeeded in inducing happiness emotions in the promotion condition and found a resulting positive effect of the induction on children's social engagement with the robot. We also discuss the important implications of these results in both educational and child robot interaction fields. 

Ämnesord

NATURVETENSKAP  -- Data- och informationsvetenskap -- Människa-datorinteraktion (hsv//swe)
NATURAL SCIENCES  -- Computer and Information Sciences -- Human Computer Interaction (hsv//eng)
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER  -- Elektroteknik och elektronik -- Robotteknik och automation (hsv//swe)
ENGINEERING AND TECHNOLOGY  -- Electrical Engineering, Electronic Engineering, Information Engineering -- Robotics (hsv//eng)

Nyckelord

Emotional induction
Human robot interaction
Regulatory focus
Social engagement
Social robotics
Computation theory
Economic and social effects
Educational robots
Human engineering
Child-robot interactions
Loss aversion
Social robots
Människa-dator interaktion

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy