SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Extended search

onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-122484"
 

Search: onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-122484" > Satsning på folkhög...

  • 1 of 1
  • Previous record
  • Next record
  •    To hitlist

Satsning på folkhögskolan ett sätt att möta skolkrisen

Fejes, Andreas, 1977- (author)
Linköpings universitet,Pedagogik och vuxnas lärande,Utbildningsvetenskap,Vuxenpedagogik och Folkbildning
Zetterberg, Ingela (author)
förbundsordförande SFHL, Svenska folkhögskolans lärarförbund
Nilsson, Thomas (author)
ordförande, Offentligägda folkhögskolornas intresseorganisation
show more...
Nordvall, Henrik (author)
Linköpings universitet,Pedagogik och vuxnas lärande,Utbildningsvetenskap,Vuxenpedagogik och Folkbildning
show less...
 (creator_code:org_t)
2015
2015
Swedish.
In: Dagens Nyheter.
  • Journal article (pop. science, debate, etc.)
Abstract Subject headings
Close  
  • Behov av lärarlyft. Skolans kunskapskris innebär att andelen ungdomar som har behov av en andra chans ökar. För att möta utmaningen efterlyser vi en satsning på folkhögskollärare motsvarande de satsningar som gjorts för lärare inom ungdomsskolan. Det skriver representanter för folkhögskolor och pedagogisk forskning.

Subject headings

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)

Publication and Content Type

pop (subject category)
art (subject category)

To the university's database

  • 1 of 1
  • Previous record
  • Next record
  •    To hitlist

Find more in SwePub

By the author/editor
Fejes, Andreas, ...
Zetterberg, Inge ...
Nilsson, Thomas
Nordvall, Henrik
About the subject
SOCIAL SCIENCES
SOCIAL SCIENCES
and Educational Scie ...
and Pedagogy
Articles in the publication
By the university
Linköping University

Search outside SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view