SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Extended search

onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-164791"
 

Search: onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-164791" > Interprofessionell ...

  • 1 of 1
  • Previous record
  • Next record
  •    To hitlist

Interprofessionell simulering är engagerande och relevant [Interprofessional simulation: an engaging and relevant technique for teamwork practice]

Edelbring, Samuel, PhD, Docent, 1969- (author)
Linköpings universitet,Avdelningen för samhällsmedicin,Medicinska fakulteten
Allvin, Renée (author)
Universitetssjukhuset Örebro, Sweden
Karlsson, Katarina, 1955- (author)
Linköpings universitet,Avdelningen för omvårdnad,Medicinska fakulteten
show more...
Hjelmqvist, Hans (author)
Karolinska Universitetssjukhuset, Sweden
Hjelm, Katarina, 1958- (author)
Linköpings universitet,Avdelningen för omvårdnad,Medicinska fakulteten
Brandt, Jonathan (author)
Aleris specialistvård Motala, Sweden
Tamás, Éva, 1968- (author)
Linköpings universitet,Avdelningen för kardiovaskulär medicin,Medicinska fakulteten,Region Östergötland, Thorax-kärlkliniken i Östergötland
show less...
 (creator_code:org_t)
Stockholm, Sweden : Sveriges Läkarförbund, 2019
2019
Swedish.
In: Läkartidningen. - Stockholm, Sweden : Sveriges Läkarförbund. - 0023-7205 .- 1652-7518. ; 116
  • Journal article (peer-reviewed)
Abstract Subject headings
Close  
  • Stakeholders in healthcare and education find interprofessional teamwork to be crucial for todays complex healthcare. Consequently, the students need to prepare for future collaboration with other professions. Interprofessional simulation (IPS) is a technique in which several professions can engage together in clinical scenarios. Using a survey we studied the perceived relevance of two IPS settings in which last-year medical and nursing students participated in acute care scenarios. The findings showed that students perceive IPS as being highly relevant and that students from the other profession contributed to their learning. IPS holds promise as a pedagogical tool towards future interprofessional competence. However, pedagogical improvements can be made, and the professional perspectives can be better balanced. Furthermore, in order to equip students with broader interprofessional competence, scenarios should include several professions and a variety of clinical contexts.
  • Studenter behöver träna på teamarbete och utveckla interprofessionell kompetens för att rustas för framtidens hälso- och sjukvård.Utbildning för interprofessionell samverkan kan ske genom simulering där läkar- och sjuksköterskestudenter möts och agerar tillsammans i patientscenarier. Interprofessionell simulering upplevdes som relevant och engagerande av studenter på två lärosäten. Studenter från den andra professionen bidrog till lärandet. Det finns dock utrymme att ytterligare förbättra det pedagogiska genomförandet, och professionsperspektiven kan balanseras bättre. 

Subject headings

MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP  -- Hälsovetenskap -- Omvårdnad (hsv//swe)
MEDICAL AND HEALTH SCIENCES  -- Health Sciences -- Nursing (hsv//eng)

Publication and Content Type

ref (subject category)
art (subject category)

Find in a library

To the university's database

  • 1 of 1
  • Previous record
  • Next record
  •    To hitlist

Search outside SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view