Search: onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-199895" >
Randomiserade kontr...
Randomiserade kontrollerade studier av interventionsprogram för elever med tidiga läs- och matematiksvårigheter
-
- Danielsson, Henrik, Professor, 1974- (author)
- Linköpings universitet,Avdelningen för funktionsnedsättning och samhälle,Filosofiska fakulteten,Institutet för handikappvetenskap (IHV)
-
- Lindström-Sandahl, Hanna, 1979- (author)
- Linköpings universitet,Pedagogik och didaktik,Utbildningsvetenskap
-
- Samuelsson, Joakim, Professor, 1967- (author)
- Linköpings universitet,Pedagogik och didaktik,Utbildningsvetenskap
-
show more...
-
- Samuelsson, Stefan, Professor, 1964- (author)
- Linköpings universitet,Pedagogik och didaktik,Utbildningsvetenskap
-
- Elwér, Åsa, 1976- (author)
- Linköpings universitet,Pedagogik och didaktik,Utbildningsvetenskap
-
show less...
-
(creator_code:org_t)
- Vetenskapsrådet, 2023
- 2023
- Swedish.
-
In: Resultatdialog 2023. - : Vetenskapsrådet. - 9789189845107 ; , s. 15-18
- Related links:
-
https://www.vr.se/an...
-
show more...
-
https://libris.kb.se...
-
https://urn.kb.se/re...
-
show less...
Abstract
Subject headings
Close
- Forskningens syfte var att utveckla och utvärdera två interventioner för elever med tidiga lässvårigheter eller tidiga mattesvårigheter. Resultaten visade att bägge interventionerna hade en medelstor till stor effekt på förbättring för interventionsgrupperna direkt efter interventionerna. Ett år efter interventionerna hade de flesta av de positiva effekterna minskat till ungefär hälften.
Subject headings
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences (hsv//eng)
Publication and Content Type
- vet (subject category)
- kap (subject category)
Find in a library
To the university's database