SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-200054"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-200054" > When will an overco...

When will an overconfident entrant in the two-sided market do more good than harm?

Yan, Xiaoyu (författare)
Tianjin Univ, Peoples R China
Liu, Weihua (författare)
Tianjin Univ, Peoples R China
Tang, Ou (författare)
Linköpings universitet,Produktionsekonomi,Tekniska fakulteten
visa fler...
Hou, Jiahe (författare)
Tianjin Univ, Peoples R China
visa färre...
 (creator_code:org_t)
ELSEVIER, 2024
2024
Engelska.
Ingår i: International Journal of Production Economics. - : ELSEVIER. - 0925-5273 .- 1873-7579. ; 267
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • In business operations, a two-sided platform serves as an intermediary connecting two sets of agents in the two-sided market and new entrants are commonly seen. Due to unfamiliarity with the market, the entrant may be overconfident, i.e., overestimating consumer's utility. In addition, an entrant could bring existing consumers and their attention to the entered business service, which forms a market amplification effect. This study considers the market amplification effect and entrant's overconfidence degree, establishes game-theoretical models for analyzing the results in entry scenario and compares with the monopoly scenario. Three main findings are ob-tained. First, an overconfident entrant makes both itself and the incumbent overprice, which may explain the increased price of Ele.me and Meituan after the entry of latter. Second, the profit of the entrant is not monotonic, but rather it first increases and then decreases as the overconfidence degree increases. Third, the entrant's overconfidence benefits both the incumbent and entrant when the overconfidence degree is relatively low and the market amplification effect is relatively high. This finding explains why optimistic entrepreneurs are popular in the industry.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

Two-sided platforms; Platform entry; Overestimation; Price competition

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Yan, Xiaoyu
Liu, Weihua
Tang, Ou
Hou, Jiahe
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
Artiklar i publikationen
International Jo ...
Av lärosätet
Linköpings universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy