SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-21116"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-21116" > Authentic learnig i...

  • Andersson,, Sven B.Linköpings universitet,Institutionen för beteendevetenskap och lärande,Filosofiska fakulteten (författare)

Authentic learnig in a socio-cultural framework

  • Artikel/kapitelEngelska2005

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • Informa UK Limited,2005
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:liu-21116
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:liu:diva-21116URI
  • https://doi.org/10.1080/00313830500203015DOI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • This paper reports a case study in which 53 adult refugees initiated their own forms of learning with the aim of strengthening their opportunities for integration into Swedish society. The overall research interest was to find out what theoretical implications can be drawn from a case study where two different forms of learning were implemented. One alternative was offered in a formal setting and another in a non-formal setting where the group members shaped forms of learning themselves. The findings show that many features of non-formal working procedures correspond with basic assumptions and key concepts of sociocultural theory. Furthermore, these features accord well with key concepts of authentic learning. In a similar way as theoretical aspects of “situated learning” can be seen as an integrated part of sociocultural theory, we discuss whether the notion “authentic learning” could be used as a dimension of supporting meaningful learning in contextualised inclusive learning environments.

Ämnesord och genrebeteckningar

  • SOCIAL SCIENCES
  • SAMHÄLLSVETENSKAP

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Andersson, IngridLinköpings universitet,Institutionen för beteendevetenskap och lärande,Filosofiska fakulteten(Swepub:liu)ingan15 (författare)
  • Linköpings universitetInstitutionen för beteendevetenskap och lärande (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Scandinavian Journal of Educational Research: Informa UK Limited49:4, s. 419--4360031-38311470-1170

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Andersson,, Sven ...
Andersson, Ingri ...
Artiklar i publikationen
Scandinavian Jou ...
Av lärosätet
Linköpings universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy