SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:lnu-86275"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:lnu-86275" > Teacher inquiry of ...

  • Nordström, Thomas,Filosofie doktor i psykologi,1977-Linnéuniversitetet,Institutionen för psykologi (PSY),Linnaeus Univ, Sweden (författare)

Teacher inquiry of using assessments and recommendations in teaching early reading

  • Artikel/kapitelEngelska2019

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • Elsevier,2019
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:lnu-86275
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:lnu:diva-86275URI
  • https://doi.org/10.1016/j.stueduc.2019.06.006DOI
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:liu:diva-162734URI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • Previous research point to difficulties for teachers to interpret reading assessment data with regard to instructional decisions. This study explored Swedish primary teachers' use of assessments and recommendations, in order to be able to target individual needs. Eight teachers participated in a reading program and were interviewed in focus-group meetings. The analysis of teacher narratives stemming from assessment use resulted in three themes: Awareness of student learning, Changes in the organization of teaching, but not regarding individualized content and Strengthened teacher role, but modest professional growth. The themes indicated that the teachers had become aware of their students’ learning, had employed teaching based on informed decisions, and showed initial professional growth.However, the assessment details and the recommendations allowed for more adjustments than was evident in the teachers’ narratives. The results point to the relative difficulty of targeting individual needs in the general classroom education, and to the challenges of changing teaching practices.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Andersson, UlrikaLinköpings universitet,Pedagogik och didaktik,Utbildningsvetenskap(Swepub:liu)ulran20 (författare)
  • Fälth, Linda,1973-Linnéuniversitetet,Institutionen för pedagogik och lärande (PEL),Linnaeus Univ, Sweden(Swepub:lnu)lfalub (författare)
  • Gustafson, StefanLinköpings universitet,Pedagogik och didaktik,Utbildningsvetenskap(Swepub:liu)stegu66 (författare)
  • LinnéuniversitetetInstitutionen för psykologi (PSY) (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Studies in Educational Evaluation: Elsevier63, s. 9-160191-491X1879-2529

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy