Search: onr:"swepub:oai:DiVA.org:ltu-19923" >
Ömsesidig samverkan...
Ömsesidig samverkan mellan pedagogisk forskning och pedagogisk praktik
-
- Alerby, Eva (author)
- Luleå tekniska universitet,Pedagogik, språk och Ämnesdidaktik
-
- Bergmark, Ulrika (author)
- Luleå tekniska universitet,Pedagogik, språk och Ämnesdidaktik
-
- Dahlén, Göran (author)
- Piteå kommun
-
show more...
-
- Larsson, Iris Rosengren (author)
- Piteå kommun
-
- Vikström, Anna (author)
- Luleå tekniska universitet,Pedagogik, språk och Ämnesdidaktik
-
- Westman, Susanne (author)
- Luleå tekniska universitet,Pedagogik, språk och Ämnesdidaktik
-
show less...
-
(creator_code:org_t)
- Stockholm : Lärarförbundet, 2010
- 2010
- Swedish.
-
In: Utbildning på vetenskaplig grund. - Stockholm : Lärarförbundet. - 9789197808835 ; , s. 22-32
- Related links:
-
https://ltu.diva-por... (primary) (Raw object)
-
show more...
-
https://urn.kb.se/re...
-
show less...
Abstract
Subject headings
Close
- Vad innebär det i praktiken att skolans och förskolans verksamhet skall vila på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet? Det vi tycker är intressant att lyfta fram är på vilket sätt forskningen bedrivs, hur forskningsfrågorna kommer till och hur resultaten kommer den pedagogiska praktiken tillgodo. I denna artikel diskuterar och problematiserar vi relationen mellan den pedagogiska forskningen och förskolans och skolans verksamhet. Diskussionerna exemplifieras från ett konkret forsknings- och samverkansprojekt, där forskning och praktik har gått hand i hand. Vidare ger en forskare, en doktorand, en lärarutbildare, en skolledare och en lärare sin personliga syn på samverkan mellan pedagogisk forskning och praktik.
Subject headings
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
Keyword
- Pedagogik
- Education
Publication and Content Type
- vet (subject category)
- kap (subject category)
Find in a library
To the university's database