Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:ltu-92177" >
Cracking and Fatigu...
Cracking and Fatigue of Heavy Loaded Prestressed Concrete Bridge in Sweden
-
- Agredo Chavez, Angelica Maria (författare)
- Luleå tekniska universitet,Byggkonstruktion och brand
-
- Gonzalez, Jaime (författare)
- Luleå tekniska universitet,Byggkonstruktion och brand
-
- Andersson, Kasper, 1994- (författare)
- Luleå tekniska universitet,Byggkonstruktion och brand
-
visa fler...
-
- Leidzen, Jon, 1989- (författare)
- Luleå tekniska universitet,Byggkonstruktion och brand
-
- Andersson, Erik (författare)
- Luleå tekniska universitet,Byggkonstruktion och brand
-
- Petersson, Mats (författare)
- Luleå tekniska universitet,Byggkonstruktion och brand
-
- Sas, Gabriel, 1981- (författare)
- Luleå tekniska universitet,Byggkonstruktion och brand
-
- Elfgren, Lennart, Senior Professor, 1942- (författare)
- Luleå tekniska universitet,Byggkonstruktion och brand
-
- Häggström, Jens (författare)
- Swedish Traffic Administration, Luleå, Sweden
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- Zürich : International Association for Bridge and Structural Engineering, 2022
- 2022
- Engelska.
-
Ingår i: IABSE Symposium Prague 2022: Challenges for Existing and Oncoming Structures - Report, International Association for Bridge and Structural Engineering. - Zürich : International Association for Bridge and Structural Engineering. ; , s. 792-799
- Relaterad länk:
-
https://ltu.diva-por... (primary) (Raw object)
-
visa fler...
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://doi.org/10.2...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- A prestressed concrete bridge was built in 1963 with BBRV cables. It has three spans and a total length of 134.8 m. Due to mining activities the bridge was loaded with trucks with a total weight of 90 ton during 2012-2014 and from 2019. Crack development has been monitored manually and from 2020 with strain gauges and LVDTs.Cracks normally vary between 0.1 to 0.3 mm in width and grow in length with time. In November 2020 some of the strain gauges on the concrete showed alarming growth and the bridge was closed for traffic. Additional strain gauges were installed on vertical reinforcement bars and an assessment was carried out of the fatigue capacity of the bridge. It was found that the new strain gauges did not indicate any growth in strain and that the fatigue capacity was sufficient. The bridge could be opened again for traffic after being closed for five weeks. Monitoring drift in the strain gauges and fatigue are discussed.
Ämnesord
- TEKNIK OCH TEKNOLOGIER -- Samhällsbyggnadsteknik -- Infrastrukturteknik (hsv//swe)
- ENGINEERING AND TECHNOLOGY -- Civil Engineering -- Infrastructure Engineering (hsv//eng)
Nyckelord
- Prestressed concrete bridge
- cracking
- fatigue
- monitoring
- assessment
- heavy loading
- Byggkonstruktion
- Structural Engineering
Publikations- och innehållstyp
- ref (ämneskategori)
- kon (ämneskategori)
- Av författaren/redakt...
-
Agredo Chavez, A ...
-
Gonzalez, Jaime
-
Andersson, Kaspe ...
-
Leidzen, Jon, 19 ...
-
Andersson, Erik
-
Petersson, Mats
-
visa fler...
-
Sas, Gabriel, 19 ...
-
Elfgren, Lennart ...
-
Häggström, Jens
-
visa färre...
- Om ämnet
-
- TEKNIK OCH TEKNOLOGIER
-
TEKNIK OCH TEKNO ...
-
och Samhällsbyggnads ...
-
och Infrastrukturtek ...
- Artiklar i publikationen
- IABSE Symposium ...
- Av lärosätet
-
Luleå tekniska universitet