Search: onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-56127" >
Didaktik bör genoms...
Didaktik bör genomsyra hela lärarutbildningen
-
- Sjöström, Jesper, Professor, 1974- (author)
- Malmö universitet,Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)
-
- Tyson, Ruhi, 1978- (author)
- Stockholms universitet
-
(creator_code:org_t)
- 2022
- 2022
- Swedish.
-
In: Skola & Samhälle. - 2001-6727. ; :2022-05-12
- Related links:
-
https://www.skolaoch...
-
show more...
-
https://urn.kb.se/re...
-
show less...
Abstract
Subject headings
Close
- Hur kan lärarutbildningen dra nytta av didaktiska teorier och analyser? Jesper Sjöstrom och Ruhi Tyson menar att lärarutbildningens alla delar bör förhålla sig till didaktiska teorier och modeller med målet att stödja professionella lärare i att skapa meningsfull och forskningsförankrad undervisning, inte minst för bildningens skull.
Subject headings
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)
Keyword
- bildning
- lärarutbildning
- didaktik
- didaktiska teorier
- didaktiska modeller
Publication and Content Type
- pop (subject category)
- art (subject category)
Find in a library
To the university's database