SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Extended search

onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-56127"
 

Search: onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-56127" > Didaktik bör genoms...

  • 1 of 1
  • Previous record
  • Next record
  •    To hitlist

Didaktik bör genomsyra hela lärarutbildningen

Sjöström, Jesper, Professor, 1974- (author)
Malmö universitet,Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)
Tyson, Ruhi, 1978- (author)
Stockholms universitet
 (creator_code:org_t)
2022
2022
Swedish.
In: Skola & Samhälle. - 2001-6727. ; :2022-05-12
  • Journal article (pop. science, debate, etc.)
Abstract Subject headings
Close  
  • Hur kan lärarutbildningen dra nytta av didaktiska teorier och analyser? Jesper Sjöstrom och Ruhi Tyson menar att lärarutbildningens alla delar bör förhålla sig till didaktiska teorier och modeller med målet att stödja professionella lärare i att skapa meningsfull och forskningsförankrad undervisning, inte minst för bildningens skull.

Subject headings

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)

Keyword

bildning
lärarutbildning
didaktik
didaktiska teorier
didaktiska modeller

Publication and Content Type

pop (subject category)
art (subject category)

Find in a library

To the university's database

  • 1 of 1
  • Previous record
  • Next record
  •    To hitlist

Find more in SwePub

By the author/editor
Sjöström, Jesper ...
Tyson, Ruhi, 197 ...
About the subject
SOCIAL SCIENCES
SOCIAL SCIENCES
and Educational Scie ...
SOCIAL SCIENCES
SOCIAL SCIENCES
and Educational Scie ...
and Didactics
Articles in the publication
Skola & Samhälle
By the university
Malmö University

Search outside SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view