SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Extended search

onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-62209"
 

Search: onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-62209" > Att ta fram guldet....

  • 1 of 1
  • Previous record
  • Next record
  •    To hitlist

Att ta fram guldet. Drama-och språkintegrerad didaktisk design i högre utbildning

Lupsa, Manuela, Universitetsadjunkt (author)
Malmö universitet,Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)
Sundell Droppe, Jessica (author)
Malmö universitet,Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)
Arnell, Anna (author)
Malmö universitet,Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)
show more...
Agnéta, Hessel (author)
Malmö universitet,Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)
Malmström, Melinda (author)
Malmö universitet,Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)
Mutic, Edina (author)
Malmö universitet,Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)
show less...
 (creator_code:org_t)
Malmö universitet, 2023
2023
Swedish.
In: Journal of Teaching and Learning in Higher Education. - : Malmö universitet. - 2004-4097. ; 4:1
  • Journal article (other academic/artistic)
Abstract Subject headings
Close  
  • Syftet med studien är att undersöka och belysa studenters upplevelser av och tankar om drama- och språkintegrerad undervisning. Frågeställningen som studien ska besvara är: Hur iscensätter studenterna sig själva som lärande individer i slutet av kursen? och Vilka språkförmågor och -färdigheter uppger studenterna ha utvecklat under kursen? Studiens teoretiska grund består av teorin om multimodal didaktisk design för lärande (Selander & Kress, 2010). Materialet för studien består av klassrumsobservationer, videoinspelade intervjuer, och gestaltning samt av skrivna reflektionstexter. Resultatet visar att studenterna är skeptiska mot en drama- och språkintegrerad undervisning vid kursens start. I slutet av kursen är de positivt inställda till arbetssättet i intervjuer och i reflektionstexter, men när de gestaltar lärresurser ser de inte gestaltningen som en sådan.
  • To dig up the gold. Drama based language instruction in higher education.This article examines university students’ experiences and thoughts about adrama based language instruction course. The research questions are: How students stage them selves as learnable individuals at the end of the course? and Which language abilities and language skills the students say that they have developed through the course? The theory for the study is the theory of multimodal didactic design for learning (Selander & Kress, 2010). The research approach is a mixed-method and data was collected through classroom observations, video-recorded embodied performance, interviews and students’ written reflections about the drama based language instruction. The result indicates that the students were skeptical in the beginning of the course. In the end of the course the students had a positive attitude in interviews and in their written texts, but they couldn’t see embodied performance as a learning resource when they embodied learning resources in their performance.

Subject headings

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)

Keyword

embodied performance
drama based language instruction
higher education
multimodal didactic design
ULV- education program
drama- och språkintegrerad undervisning
gestaltning
högre utbildning
multimodal didaktisk design
ULV-utbildningen

Publication and Content Type

vet (subject category)
art (subject category)

Find in a library

To the university's database

  • 1 of 1
  • Previous record
  • Next record
  •    To hitlist

Search outside SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view