Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:oru-105392" >
En inkluderande sko...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- En litteraturstudie om inkluderande undervisning i Norden visar att det finns få studier som tar upp frågan hur övergången från policy till praktik kan lyckas. Särskilt saknas det undersökningar som baseras på elevers eller vårdnadshavares perspektiv. För att realisera inkluderande utbildning krävs även fortsättningsvis stora ansträngningar.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
Nyckelord
- Inkludering
- inkluderande utbildning
- litteraturöverblick
- Skolverket
Publikations- och innehållstyp
- pop (ämneskategori)
- ovr (ämneskategori)