SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Extended search

onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-153067"
 

Search: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-153067" > Begreppsrika matema...

  • 1 of 1
  • Previous record
  • Next record
  •    To hitlist
  • Petersson, JöranStockholms universitet,Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktik (author)

Begreppsrika matematiska experiment

  • Article/chapterSwedish2007

Publisher, publication year, extent ...

  • Stockholm :Stockholm University,2007
  • printrdacarrier

Numbers

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:su-153067
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:su:diva-153067URI

Supplementary language notes

  • Language:Swedish
  • Summary in:Swedish

Part of subdatabase

Classification

  • Subject category:vet swepub-contenttype
  • Subject category:kap swepub-publicationtype

Notes

  • Matematiska experiment kan vara av högst skiftande utformning. En kategorisering är följande tre typer av matematiska experiment: Laborationer, simuleringar och tankeexperiment. Denna text definierar och exemplifierar dessa begrepp och belyser dem ur några didaktiska aspekter.

Subject headings and genre

Added entries (persons, corporate bodies, meetings, titles ...)

  • Stockholms universitetInstitutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktik (creator_code:org_t)

Related titles

  • In:Matematikdidaktiska texterStockholm : Stockholm University, s. 56-70

Internet link

Find in a library

To the university's database

  • 1 of 1
  • Previous record
  • Next record
  •    To hitlist

Find more in SwePub

By the author/editor
Petersson, Jöran
About the subject
SOCIAL SCIENCES
SOCIAL SCIENCES
and Educational Scie ...
and Didactics
Articles in the publication
By the university
Stockholm University

Search outside SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view