SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Extended search

onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-163970"
 

Search: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-163970" > Maestro! Yrkesmusik...

  • 1 of 1
  • Previous record
  • Next record
  •    To hitlist

Maestro! Yrkesmusikers sociala praktik, relativa framgång och habitus

Nørholm Lundin, Anna, 1973- (author)
Stockholms universitet,Institutionen för pedagogik och didaktik
 (creator_code:org_t)
2019-01-01
2019
Swedish.
In: Praxeologi – Et kritisk refleksivt blikk på sosiale praktikker. - : Universtity of Bergen Library. - 2535-6437. ; 1
  • Journal article (peer-reviewed)
Abstract Subject headings
Close  
  • Maestro! The social practice, relative success and habitus of professional musicians In art music the Maestro is an important figure. The Maestro is an outstanding musician and teacher at one of the prestigious music colleges in Sweden. To be admitted as a student of a Maestro is to be granted access to the atrium of music. However, this is no guarantee of actually succeeding as a musician. Who is the Maestro? Which social practice is the Maestro part of, and which social practice is he/she maintaining? Who achieves a position as an outstanding musician, and what is required to hold such a position? The empirical material consists of three in-depth interviews with central musicians and teachers at the prestigious music colleges, which is used to reconstruct their positions and dispositions. The relative success of the musicians is understood in relation to the concept of habitus and in relation to a profession in transformation.
  • Inom konstmusiken är Maestro en betydelsefull figur. Maestron är en framstående musiker och lärare på en av de prestigefyllda musikerutbildningarna på musikhögskolan. Att antas som elev till en Maestro är att få tillgång till det professionella musiklivets förmak. Dock är detta ingen garanti för att faktiskt lyckas som musiker. Men vem är Maestro själv? Vilken social praktik är Maestro en del av och vilken social praktik bidrar han/hon till att upprätthålla? Vem tar positionen som framstående musiker och vad krävs för att inneha en sådan position? Det empiriska materialet består av tre djupintervjuer med tre centrala musiker och lärare på musikerutbildningar. Intervjuerna används för att rekonstruera deras positioner och dispositioner. Musikernas relativa framgång förstås i relation till begreppet habitus och i relation till en föränderlig yrkespraktik.

Subject headings

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)

Keyword

Maestro
musicians
social practice
habitus
relative success
Maestro
musiker
social praktik
habitus
relativ framgång
pedagogik
Education

Publication and Content Type

ref (subject category)
art (subject category)

Find in a library

To the university's database

  • 1 of 1
  • Previous record
  • Next record
  •    To hitlist

Find more in SwePub

By the author/editor
Nørholm Lundin, ...
About the subject
SOCIAL SCIENCES
SOCIAL SCIENCES
and Educational Scie ...
and Pedagogy
Articles in the publication
Praxeologi – Et ...
By the university
Stockholm University

Search outside SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view