SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Extended search

onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-179045"
 

Search: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-179045" > ”Nä, jag tänkte nog...

  • 1 of 1
  • Previous record
  • Next record
  •    To hitlist

”Nä, jag tänkte nog fel ...” - Elevers agens vid algebraiska resonemang i helklass

Nyman, Martin (author)
Stockholms universitet,Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktik
Fred, Jenny (author)
Stockholms universitet,Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktik
Andersson, Carina (author)
show more...
Andersson, Lars (author)
Björklund, Jenny (author)
show less...
 (creator_code:org_t)
2020
2020
Swedish.
  • Conference paper (other academic/artistic)
Abstract Subject headings
Close  
  • Vad krävs för att undervisningen ska skapa förutsättningar för elever att engageras i kreativa och reflektiva resonemang om algebraiska uttryck? Davydovs lärandeverksamhetsteori tillhandahåller principer som kan användas av lärare för att designa en undervisning som möjliggör för elever att delta i ett teoretiskt och kvalificerande arbete. Presentationen kommer att diskutera dessa faktorer samt ge exempel på hur uppgifter kan utformas och iscensättas för att möjliggöra detta.

Subject headings

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)

Keyword

Algebraiska resonemang
lärandeverksamhet
klassrumskommunikation
algebraiska uttryck
matematikämnets didaktik
Mathematics Education

Publication and Content Type

vet (subject category)
kon (subject category)

To the university's database

  • 1 of 1
  • Previous record
  • Next record
  •    To hitlist

Search outside SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view