SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Extended search

onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-201768"
 

Search: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-201768" > Matematiskt tänkand...

  • 1 of 1
  • Previous record
  • Next record
  •    To hitlist

Matematiskt tänkande i förskoleklass - att utforma undervisningen för flerspråkiga elever

Aldenius, Erica (author)
Stockholms universitet,PRIM-gruppen
Severyd, Victor (author)
Stockholms universitet,PRIM-gruppen
 (creator_code:org_t)
Skolverket, 2021
Swedish 12 s.
  • Other publication (other academic/artistic)
Abstract Subject headings
Close  
  • Att lyfta fram språket i matematiken kan stötta många elever i sin förståelse, både elever med svenska som modersmål och flerspråkiga elever. Forskning kring matematik och flerspråkighet visar att elever gynnas av tvåspråkig undervisning tillsammans med exempelvis modersmålslärare eller jämnåriga, såväl som av en matematikundervisning som bedrivs språkutvecklande.

Subject headings

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Lärande (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Learning (hsv//eng)

Keyword

Förskoleklass
matematikundervisning
flerspråkighet
matematikämnets didaktik
Mathematics Education

Publication and Content Type

vet (subject category)
ovr (subject category)

To the university's database

  • 1 of 1
  • Previous record
  • Next record
  •    To hitlist

Find more in SwePub

By the author/editor
Aldenius, Erica
Severyd, Victor
About the subject
SOCIAL SCIENCES
SOCIAL SCIENCES
and Educational Scie ...
and Didactics
SOCIAL SCIENCES
SOCIAL SCIENCES
and Educational Scie ...
and Learning
By the university
Stockholm University

Search outside SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view