SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-83879"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-83879" > Proximity and dista...

Proximity and distance : phases of intersubjective qualitative data analysis in a research team

Döös, Marianne, 1949- (författare)
Stockholms universitet,Institutionen för pedagogik och didaktik
Wilhelmson, Lena, 1952- (författare)
Stockholms universitet,Institutionen för pedagogik och didaktik
 (creator_code:org_t)
2012-12-12
2014
Engelska.
Ingår i: Quality and quantity. - Dordrecht : Springer. - 0033-5177 .- 1573-7845. ; 48:2, s. 1089-1106
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • In qualitative field studies, researchers frequently deal with comprehending a multifaceted reality. Large quantities of data are collected for analysis at a later stage. Alternation between proximity and distance is a crucial mechanism in the analysis of qualitative data. This article’s aim is to make intersubjective analysis of qualitative data comprehensible through the investigation and description of phases and key components in a case of productive team co-operation. The argument is methodological, and addresses how empirical data can make a difference within a certain theoretical framework in analytical generalisation. Experiences from a case of intersubjective analysis work between four researchers are described and made sense of. Phases and key components are discussed. Close co-operation of a research team is suggested as a possibility in qualitative fieldwork and analysis. It is concluded that: (a) the idea of collectivity has hitherto been an underdeveloped possibility for qualitative research; (b) purposely intertwining data collection with analysis can be a powerful route for gaining reliable qualitative research; and (c) data analysis as close teamwork is promising as a means of keeping an openness to discoveries, thus gaining validity in the qualitative research endeavour. Coordinating with others in concentrated teamwork may defend the analytical task against other demands an academic post entails. 

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)

Nyckelord

Analytical generalisation
Qualitative data analysis
Intersubjective analysis
Metaphor
Qualitative research
Team analysis
pedagogik
Education

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Döös, Marianne, ...
Wilhelmson, Lena ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Pedagogik
Artiklar i publikationen
Quality and quan ...
Av lärosätet
Stockholms universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy