SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Extended search

onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-96041"
 

Search: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-96041" > Feedback in a multi...

  • 1 of 1
  • Previous record
  • Next record
  •    To hitlist

Feedback in a multiethnic classroom discussion : a case study

Strandberg, Max, 1953- (author)
Stockholms universitet,Institutionen för pedagogik och didaktik
Lindberg, Viveca, 1954- (author)
Stockholms universitet,Institutionen för pedagogik och didaktik
 (creator_code:org_t)
2012-06-22
2012
English.
In: Intercultural Education. - : Informa UK Limited. - 1467-5986 .- 1469-8439. ; 23:2, s. 75-88
  • Journal article (peer-reviewed)
Abstract Subject headings
Close  
  • This article focuses on teaching about and for cultural diversity. More specifically, we look at the manner in which different types of teacher feedback either support or hinder student interaction and student learning. We identified seven types of feedback that were used in classroom discussions with 14–15-year-old students. The discussions and the feedback in these discussions provide insight into teaching about cultural diversity and also the impact of specific content that is focused on a sensitive topic. In this case, content of discussions related to a homework assignment about fear in different contexts.
  • Artikeln berör undervisning för och om kulturell mångfald. Mer specifikt studerar vi vilka typer av feedback som förekommer i en klassrumsdiskussion mellan elever i årskurs 8 och 9 och vad de innebär för elevers lärande. Vi identifierade sju typer av feedback. Sex av dem stödde elevernas lärande medan en av dem motverkade det som undervisningen syftade till. Diskussionen och den feedback som gavs av läraren under lektionerna bidrar med insikt om undervisning om kulturell mångfald, liksom om den inverkan ett särskilt innehåll kan ha. I det här fallet var innehållet i diskussionen relaterat till en läxuppgift om rädsla i olika kontexter.

Subject headings

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)

Keyword

cultural diversity
cultural script
feedback
homework
Sweden
multicultural classrooms
Didactics
didaktik

Publication and Content Type

ref (subject category)
art (subject category)

Find in a library

To the university's database

  • 1 of 1
  • Previous record
  • Next record
  •    To hitlist

Find more in SwePub

By the author/editor
Strandberg, Max, ...
Lindberg, Viveca ...
About the subject
SOCIAL SCIENCES
SOCIAL SCIENCES
and Educational Scie ...
Articles in the publication
Intercultural Ed ...
By the university
Stockholm University

Search outside SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view