SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Extended search

onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-122602"
 

Search: onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-122602" > Framgångsfaktorer f...

  • 1 of 1
  • Previous record
  • Next record
  •    To hitlist

Framgångsfaktorer för formativ bedömning

Andersson, Catarina (author)
Umeå universitet,Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik,Formativ bedömning
 (creator_code:org_t)
2016
2016
Swedish.
In: Nämnaren. - 0348-2723. ; 43:1, s. 43-48
  • Journal article (pop. science, debate, etc.)
Abstract Subject headings
Close  
  • Visst använder lärare formativ bedömning i sin matematikundervisning, men … Resultaten från det forskningsprojekt som beskrivs i denna artikel visar att elevernas lärande påverkas när lärare låter bedömningar ligga till grund för förändringar av undervisningen. Hur påverkas elevernas lärande då? Jo, de lär sig – mer och bättre.

Subject headings

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogiskt arbete (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogical Work (hsv//eng)

Keyword

pedagogiskt arbete
educational work

Publication and Content Type

pop (subject category)
art (subject category)

Find in a library

  • Nämnaren (Search for host publication in LIBRIS)

To the university's database

  • 1 of 1
  • Previous record
  • Next record
  •    To hitlist

Find more in SwePub

By the author/editor
Andersson, Catar ...
About the subject
SOCIAL SCIENCES
SOCIAL SCIENCES
and Educational Scie ...
and Pedagogical Work
Articles in the publication
Nämnaren
By the university
Umeå University

Search outside SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view