SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Extended search

onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-158861"
 

Search: onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-158861" > Religionskunskap

  • 1 of 1
  • Previous record
  • Next record
  •    To hitlist

Religionskunskap

Lindström, Niclas, 1974- (author)
Umeå universitet,Institutionen för idé- och samhällsstudier
Lindmark, Daniel, 1960- (author)
Umeå universitet,Institutionen för idé- och samhällsstudier,History and Education
Franck, Olof, 1958 (author)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för didaktik och pedagogisk profession,Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies
 (creator_code:org_t)
3
Lund : Studentlitteratur AB, 2019
2019
Swedish.
In: Utbildningshistoria. - Lund : Studentlitteratur AB. - 9789144121192 ; , s. 263-276, s. 73-100
  • Book chapter (other academic/artistic)
Subject headings
Close  

Subject headings

HUMANIORA  -- Filosofi, etik och religion -- Religionsvetenskap (hsv//swe)
HUMANITIES  -- Philosophy, Ethics and Religion -- Religious Studies (hsv//eng)
HUMANIORA  -- Historia och arkeologi -- Historia (hsv//swe)
HUMANITIES  -- History and Archaeology -- History (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)

Keyword

historia med utbildningsvetenskaplig inriktning
history of education
church history
kyrkohistoria
Religionsundervisning åk 1 - 3
religionsdidaktik
centralt innehåll
undervisningsförslag

Publication and Content Type

vet (subject category)
kap (subject category)

Find in a library

To the university's database

  • 1 of 1
  • Previous record
  • Next record
  •    To hitlist

Search outside SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view