SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-176388"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-176388" > Teaching Attentive ...

Teaching Attentive Literature Reading in Higher Education French as a Foreign Language : A Pilot Study of a Flipped Classroom Teaching Model

Isaksson, Malin, Universitetslektor, 1970- (författare)
Umeå universitet,Institutionen för språkstudier
 (creator_code:org_t)
World Academy of Science, Engineering and Technology, 2020
2020
Engelska.
Ingår i: World Academy of Science, Engineering and Technology: International Journal of Educational and Pedagogical Sciences. - : World Academy of Science, Engineering and Technology. - 1307-6892. ; 14:11, s. 1075-1080
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Teaching French as a foreign language usually implies teaching French literature, especially in higher education. Training university students in literary reading in a foreign language requires addressing several aspects at the same time: the (foreign) language, the poetic language, the aesthetic aspects of the studied works, and various interpretations of them. A pilot study sought to test a teaching model that would support students in learning to perform competent readings and short analyses of French literary works, in a rather independent manner. This shared practice paper describes the use of a flipped classroom method in two French literature courses, a campus course and an online course, and suggests that the teaching model may provide efficient tools for teaching literary reading and analysis in a foreign language. The teaching model builds on a high level of student activity and focuses on attentive reading, meta-perspectives such as theoretical concepts, individual analyses by students where said concepts are applied, and group discussions of the studied texts and of possible interpretations.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)
HUMANIORA  -- Språk och litteratur -- Litteraturstudier (hsv//swe)
HUMANITIES  -- Languages and Literature -- Specific Literatures (hsv//eng)
HUMANIORA  -- Språk och litteratur -- Studier av enskilda språk (hsv//swe)
HUMANITIES  -- Languages and Literature -- Specific Languages (hsv//eng)

Nyckelord

Shared practice
flipped classroom
literature in foreign language studies
teaching literature analysis
language teaching and learning
språkdidaktik

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Isaksson, Malin, ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
HUMANIORA
HUMANIORA
och Språk och litter ...
och Litteraturstudie ...
HUMANIORA
HUMANIORA
och Språk och litter ...
och Studier av enski ...
Artiklar i publikationen
World Academy of ...
Av lärosätet
Umeå universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy