Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-206811" >
Teachers’ perspecti...
-
Lilja, Annika,1963Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för didaktik och pedagogisk profession,Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies
(författare)
Teachers’ perspectives on ethics education – expressed as opportunities and challenges
- Artikel/kapitelEngelska2023
Förlag, utgivningsår, omfång ...
-
Taylor & Francis Group,2023
-
electronicrdacarrier
Nummerbeteckningar
-
LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:umu-206811
-
https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:umu:diva-206811URI
-
https://doi.org/10.1080/01416200.2023.2201661DOI
-
https://gup.ub.gu.se/publication/325694URI
Kompletterande språkuppgifter
-
Språk:engelska
-
Sammanfattning på:engelska
Ingår i deldatabas
Klassifikation
-
Ämneskategori:ref swepub-contenttype
-
Ämneskategori:art swepub-publicationtype
Anmärkningar
-
In Sweden, ethics education occupies a prominent position in the curriculum, both in the general, introductory sections and as a part of the subject religious education. The aim of this article is to investigate teachers’ insights regarding ethics education and to contribute knowledge about opportunities and challenges with ethics education, by analysing interviews with ten teachers. Five of the teachers used a fiction-based ethics education within a research and evaluation project, and five teachers used their ordinary ethics teaching. The analysis shows five different themes, time, the students’ background, safe relations, lesson plans, and fiction, to be crucial for ethics education, in relation to both opportunities and challenges. The analysis shows that ethics is a subject that occupies a special position, giving students an education that points to the world and provides opportunities to encounter and explore important situations,in other words, an education that develops a multidimensional ethical competence.
Ämnesord och genrebeteckningar
Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)
-
Franck, Olof,1958Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för didaktik och pedagogisk profession,Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies(Swepub:gu)xfraol
(författare)
-
Osbeck, Christina,1969Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för didaktik och pedagogisk profession,Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies(Swepub:gu)xosbch
(författare)
-
Sporre, Karin,1952-Umeå universitet,Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap,EthiCo II project(Swepub:umu)kasp0002
(författare)
-
Lifmark, DavidGothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för didaktik och pedagogisk profession,Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies(Swepub:gu)xlifda
(författare)
-
Lyngfelt, Anna,1965Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för didaktik och pedagogisk profession,Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies(Swepub:gu)xlynan
(författare)
-
Göteborgs universitetInstitutionen för didaktik och pedagogisk profession
(creator_code:org_t)
Sammanhörande titlar
-
Ingår i:British Journal of Religious Education: Taylor & Francis Group45:3, s. 240-2500141-62001740-7931
Internetlänk
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas
- Av författaren/redakt...
-
Lilja, Annika, 1 ...
-
Franck, Olof, 19 ...
-
Osbeck, Christin ...
-
Sporre, Karin, 1 ...
-
Lifmark, David
-
Lyngfelt, Anna, ...
- Om ämnet
-
- SOCIAL SCIENCES
-
SOCIAL SCIENCES
-
och Educational Scie ...
-
- HUMANITIES
-
HUMANITIES
-
och Philosophy Ethic ...
-
och Ethics
-
- SOCIAL SCIENCES
-
SOCIAL SCIENCES
-
och Educational Scie ...
-
och Pedagogical Work
-
- SOCIAL SCIENCES
-
SOCIAL SCIENCES
-
och Educational Scie ...
-
och Didactics
- Artiklar i publikationen
-
British Journal ...
- Av lärosätet
-
Umeå universitet
-
Göteborgs universitet