SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Extended search

onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-46763"
 

Search: onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-46763" > The case of Brandon :

  • 1 of 1
  • Previous record
  • Next record
  •    To hitlist

The case of Brandon : the dual nature of key ideas in the classroom

Raman Sundström, Manya, 1971- (author)
Umeå universitet,Umeå forskningscentrum för matematikdidaktik (UFM),UMERC
Zandieh, Michelle (author)
Arizona State University
 (creator_code:org_t)
2009
2009
English.
In: Nordisk matematikkdidaktikk. - 1104-2176. ; 14:2, s. 29-47
  • Journal article (peer-reviewed)
Abstract Subject headings
Close  
  • This paper looks at proof production in the midst of classroom interaction. The setting is a collegelevel geometry course in which students are working on the following task: Prove that two paralleltransported lines in the plane are parallel in the sense that they do not intersect. A proof of this statement istraced from a student's idea, through a small group discussion, to a large class discussion moderated by ateacher. As the proof emerges through a series of increasingly public settings we see ways in which the keyidea of the proof serves to both open and close class discussion. We look at several examples of openingand closing, showing how not only the key idea, but the warrants and justifications connected to it, play animportant role in the proof development.
  • Artikeln beskriver en studie av hur bevis konstrueras i interaktion mellan elever. Under en geometrilektion på ett amerikanskt college arbetar eleverna med följande uppgift: Bevisa att två parallellförskjutna linjer i planet är parallella i meningen att de inte skär varandra. Formuleringen av beviset följs från en idé från en av eleverna, via diskussion i en mindre grupp till en lärarledd diskussion i helklass. Allteftersom beviset utvecklas genom en följd av diskussioner i allt större grupper finner vi olika sätt varpå bevisets "key idea" bidrar till att både öppna och sluta diskussionen. Vi beskriver flera exempel på öppnande och slutande, och visar hur inte bara nyckelidén, utan även de rättfärdiganden och motiveringar som är knutna till den, spelar en viktig roll i utvecklingen av beviset.

Subject headings

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)
NATURVETENSKAP  -- Matematik -- Annan matematik (hsv//swe)
NATURAL SCIENCES  -- Mathematics -- Other Mathematics (hsv//eng)

Keyword

Proof
Tertiary level
Case study
didactics of mathematics
matematikdidaktik

Publication and Content Type

ref (subject category)
art (subject category)

Find in a library

To the university's database

  • 1 of 1
  • Previous record
  • Next record
  •    To hitlist

Find more in SwePub

By the author/editor
Raman Sundström, ...
Zandieh, Michell ...
About the subject
SOCIAL SCIENCES
SOCIAL SCIENCES
and Educational Scie ...
NATURAL SCIENCES
NATURAL SCIENCES
and Mathematics
and Other Mathematic ...
Articles in the publication
Nordisk matemati ...
By the university
Umeå University

Search outside SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view