SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Extended search

onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-79019"
 

Search: onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-79019" > Rum för lärande :

  • 1 of 1
  • Previous record
  • Next record
  •    To hitlist

Rum för lärande : lärarstudenters idéer och tankar om fysisk lärandemiljö

Eriksson, Linnéa (author)
UMPE Studentförening
Gruffman Cruse, Ewa (author)
Umeå universitet,Institutionen för barn- och ungdomspedagogik, specialpedagogik och vägledning (BUSV)
Sundbaum, Kia (author)
Umeå universitet,Institutionen för barn- och ungdomspedagogik, specialpedagogik och vägledning (BUSV)
 (creator_code:org_t)
Umeå : Universitetspedagogiskt Centrum, Umeå universitet, 2008
2008
Swedish.
In: Utsikter, insikter, avsikter. - Umeå : Universitetspedagogiskt Centrum, Umeå universitet. - 9789172645363 ; , s. 79-79
  • Conference paper (other academic/artistic)
Abstract Subject headings
Close  
  • Att som universitetslärare/forskare uppmanas till eller för övrigt reflektera över den fysiska miljöns betydelse för undervisning och lärande är inte något vanligt inslag i universitetspedagogiska sammanhang. Som ett led i ett påbörjat utvecklingsprojekt ville vi undersöka hur lärarstudenter ser på den fysiska miljöns betydelse i undervisning vid lärarutbildning. Vi ville även få ta del av studenters erfarenheter av hur undervisande lärare i lärarutbildningen använder sig av den fysiska miljön i pedagogiskt syfte. Hur skulle miljön kunna utformas för att bidra till studenters utveckling och lärande? Vid en verkstad arbetade studenterna med att skapa en i deras ögon önskvärd fysisk miljö och presenterade intresseväckande tankar och idéer på utformning av ett rum för lärande. Studenternas presentation visar att de finner den fysiska miljön betydelsefull i relation till deras eget lärande och att det kan berika om lärare vid lärarutbildningen reflekterar över och lägger vikt vid det fysiska rummet i pedagogiskt syfte i sin undervisning. Att öka medvetenheten bland såväl studenter som lärare kan bidra till att utveckla undervisning och lärande vid Umeå universitet.

Subject headings

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)

Publication and Content Type

vet (subject category)
kon (subject category)

Find in a library

To the university's database

  • 1 of 1
  • Previous record
  • Next record
  •    To hitlist

Find more in SwePub

By the author/editor
Eriksson, Linnéa
Gruffman Cruse, ...
Sundbaum, Kia
About the subject
SOCIAL SCIENCES
SOCIAL SCIENCES
and Educational Scie ...
and Pedagogy
Articles in the publication
Utsikter, insikt ...
By the university
Umeå University

Search outside SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view